patrikflink 805 Postad 6 Februari , 2017 Är det någon som vet vikten på denna båt? Har köpt den och funderar på att släpa hem den själv på en kärra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 6 Februari , 2017 Enligt google ca 2200kg på den amerikanska marknaden utan bränsle,vatten och extrautrustning! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 805 Postad 6 Februari , 2017 Enligt google ca 2200kg på den amerikanska marknaden utan bränsle,vatten och extrautrustning! Såg det också. Då kan jag ju köra den själv. Tack så mycket. Ps: Har BECE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 6 Februari , 2017 Jo... och du har förstås en bra bil också... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pismo 12 Postad 6 Februari , 2017 Hej. Stämmer ganska bra, jag har en -00 och den väger enligt mina papper 2312 kg. Peter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 6 Februari , 2017 (redigerade) Tror inte det spelar någon roll vad bilen väger utan det är vad biltillverkaren godkänt... Finns en site där man kan kolla upp det (hittar inte den just nu) men det står angivet i regbeviset? Hittade siten! https://slpvkalk.transportstyrelsen.se/extweb/Slapvagnskalkylator/Slapvagnskalkylator.aspx PS om jag själv ska vara helt laglig så ska jag ha utökad BE, konstigt faktiskt för jag får lagligt köra timmersläp på mitt CE med mitt sprillans YKB men jag får inte dra upp syrrans styris på en tung trailer 500 meter till hennes tomt? Redigerad 6 Februari , 2017 av Funkis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 805 Postad 6 Februari , 2017 Måste jag som har behörigheten BE skaffa den utökade behörigheten B (B96) för att få köra fordonskombinationer upp till 4 250 kg? Nej, en BE-behörighet ger rätt att köra tyngre fordonskombinationer än den utökade B-behörigheten, eftersom BE behörigheten inte har någon begränsning för bilens och släpvagnarnas sammanlagda totalvikter. Om BE-körkortet har utfärdats efter den 19 januari 2013 får dock släpvagnarnas sammanlagda totalvikt inte överstiga 3 500 kg (bilen räknas inte in) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 805 Postad 6 Februari , 2017 Tur att man tog tung lastbil och släp år 2000. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser