Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
patrikflink

Maxum 2400 scr -96

Rekommendera Poster

Är det någon som vet vikten på denna båt? Har köpt den och funderar på att släpa hem den själv på en kärra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt google ca 2200kg på den amerikanska marknaden utan bränsle,vatten och extrautrustning!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enligt google ca 2200kg på den amerikanska marknaden utan bränsle,vatten och extrautrustning!

Såg det också. Då kan jag ju köra den själv. Tack så mycket.

Ps: Har BECE

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo... och du har förstås en bra bil också...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Stämmer ganska bra, jag har en -00 och den väger enligt mina papper 2312 kg.

Peter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror inte det spelar någon roll vad bilen väger utan det är vad biltillverkaren godkänt...

Finns en site där man kan kolla upp det (hittar inte den just nu) men det står angivet i regbeviset?

Hittade siten!

https://slpvkalk.transportstyrelsen.se/extweb/Slapvagnskalkylator/Slapvagnskalkylator.aspx

PS om jag själv ska vara helt laglig så ska jag ha utökad BE, konstigt faktiskt för jag får lagligt köra timmersläp på mitt CE med mitt sprillans YKB men jag får inte dra upp syrrans styris på en tung trailer 500 meter till hennes tomt?

Redigerad av Funkis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste jag som har behörigheten BE skaffa den utökade behörigheten B (B96) för att få köra fordonskombinationer upp till 4 250 kg?

Nej, en BE-behörighet ger rätt att köra tyngre fordonskombinationer än den utökade B-behörigheten, eftersom BE behörigheten inte har någon begränsning för bilens och släpvagnarnas sammanlagda totalvikter. Om BE-körkortet har utfärdats efter den 19 januari 2013 får dock släpvagnarnas sammanlagda totalvikt inte överstiga 3 500 kg (bilen räknas inte in)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...