Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
iron_eagel2

Äntligen

Rekommendera Poster

:tant Äntligen. [RÖD]Maria[/RÖD] har kommit i sitt rätta element. :-) Tog ut henne på en provtur och allt verkar fungera som det ska. :-nojd MVH Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då är vi fler med nya tester, drog igång motorn (AQ 170 B30) igår för första gången efter renoveringen....rosslade gött, alla 6burkarna kom samtidigt.. men stöp henne efter några sekunder då jag ej hade någon kyla kopplad motorn...ska sjösätta i helgen och då få varmköra den helt och efter dra toppen. Sen börjar sommaren med FIA och familjen....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu på fredag 20/5 så rullar jag oxå i min Catalina m22 .Det blir min tredje sesong med båten Jag ska på ett kalas och det är fint att ta båten dit så har man kojplats och slipper krongla sig hem. Båten har fått en dieselvärmare monterad och lite annat små fix har även bytt kamaxel monterat en ny D kam. Ska bli spännande och se hur det blir. :roll:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lyckans ostar. Väntar själv på att vattnet till båthuset ska ska tina fram så att jag får spola ur motorn efter 9 (NIO) år på land. Men hoppas att första säsongen börjar före midsommar. /Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Strole, kan du inte ladda om dina bilder på båten. Dom går inte att få upp. Skulle vara kul att se din pärla.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:tant Hej Peos Har du tillgång till rinnande vatten så kan du koppla in vattenslangen på vatten pumpen så får du så pass mycket kylvatten så att du klarar dej en stund. MVH Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fixat bilderna nu peos Bilderna är från våren 03 första turen. Borde fixa nya / Strole :roll:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska tilllägga att vi övernattade på tjuvholmen i slutet på maj 03 (Lite för tidigt) och det blev 0 gradigt ute på natten . Höll på frysa i hjäl 6-7 grader inne i ruffen ingen vidare komfort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...