Gäst Tommy Postad 14 Maj , 2005 Är det någon som har ett bra tips på hur man lättare kan fylla på växelhusolja på en utombordare? Jag har en Yamaha 50 AET. Den fylls på som vanligt underifrån tills det att oljan kommer ut ur oljenivåhålet ovanför. Problemet är dock att trycket när man fyllt på lite gör att det rinner ut ur påfyllningshålet innan det är fullt, troligen pga trycket. Man kunde önska att pipen på tuben varit mindre så att gått att trycka in den lite så att det blev ett stopp Kanske är det någon som har nåt bra tips!!!!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7-012 0 Postad 14 Maj , 2005 Kan du inte skära av en bit av pipen så att återstoden blir en kortare men tjockare pip som tätar i hålet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 14 Maj , 2005 Hej! Skall du behålla motorn ett tag så kan en adapter vara en vettig investering. Annars kan man trycka/skruva in en lite för tjock slang i påfyllningshålet och sedan trycka/skruva in tubens pip i den. /lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst guest Postad 14 Maj , 2005 Köp en pump med slang och nipel.Nipplen kan gängas fast i nedre ålet. Köp till passande oljeflaska. Allt finns på närmaste reservdelsdepå.När flaskan är slut kan du fylla flaskan med den olja du önskar. Köper du Hypoidolja (GL5) på macken har du snabbt tjänat in pumpen jämfört med tuber. Men skillnaden är oftast så liten att man lika gärna kan köpa orginalolja på flaska, dvs en likadan flaska till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser