Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025
Gäst Burken

Lååång laddningstid för Maringuiden....

Rekommendera Poster

Gäst Burken

Hejsan alla. Är det bara jag som fått problem med maringuiden.se efter uppdateringen? Det tar c:a 7 minuter innan sidan laddas och kan användas. Det gäller alla sidor på Maringuiden. Jag sitter med vanligt modem och har även testat andra webbläsare som, Opera, Firefox och standard IE6. Alla funktioner i webbläsarna är inställda på normal användning. Vad är fel? Det är bara Maringuiden.se som spökar. Alla andra sidor jag besöker frekvent fungerar klockrent. Snabba svar premieras med.......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Det går mycket snabbare om du är medlem.:-) Skojar. Jag kör oxå med modem, men har inga problem med långsamhet. Använder Mozilla Firefox och det fungerar bättre än med Windows. Har du provat med att rensa din hårddisk från skräp? (diskrensning) Och med diskdefragmentering? Prova detta först. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Burken

Hej Wille. Jag har som rutin att alltid tömma cache,temp,tillfälliga mappar, index.dat m.m. efter varje surfning. Finns b.la ett bra prg för det:complete Internet Cleanup pro Defrag och scandisk görs 1 gång i veckan. Jag har provat att stänga av diverse program som skulle tänkas ställa till problem - inget hjälper. Sidan blev som förbytt efter uppdateringen Maringuiden gjorde och jag tror att problemet sitter där - frågan är bara vad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inga problem med hastigheten på sidan. Fungerar klockrent även med modem. Kör Win XP, SP2, med alla uppdateringar samt IE 6.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Burken

Hej alla. Efter att provat diverse trix för att se vad som hände så provade jag att byta till en annan ISP. AHA! det var där problemet satt. Efter som jag surfar med Spray så kan det vara så enkelt att Maringuiden.se inte tycker om min ordinarie ISP(spray). Jag får alltså byta ISP när jag ska hit på sidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jag har också enbart ett 56 K-modem med Spray anslutning. Det funkar klockrent för mig. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Burken

Vad kan det då vara för problem. Provade alldeles nyss med min ordinarie ISP och sidan tog 5 min att ladda. Direkt bytte jag ISP och vips - här är jag nu - på bråkdelen av en sekund. Mysko. Förslag på problemlösning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...