lary 3 Postad 13 Januari , 2017 Hej! I somras hörde jag i andrahand om någon som till en verkstad lämnat in utombordarens förgasare för " kokning". I rengöringssyfte antar jag, men jag har aldrig hört talas om denna metod förut. Det kanske stämmer och någon kanske kan verifiera? Hälsn Lary Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 13 Januari , 2017 De syftade nog på ultraljudstvätt... Koka i nån avfettande kemikalie kanske också funkar, men ultraljudstvätt är grymt på att göra rent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 13 Januari , 2017 Det går utmärkt med varm avfettning men 60 grader ultraljud gör helt rent... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 14 Januari , 2017 Har du en oscillerande slipmaskin?Då kan du enkelt fixa en egen "ultraljudstvätt" som faktiskt verkar ungefär lika effektiv som en proffsens dyra.Youtube. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 14 Januari , 2017 Min ultraljudstvätt som jag med utmärkt resultat tvättat både förgasare och annat i kostade betydligt mindre än min slipmaskin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 14 Januari , 2017 Man ska dessutom montera ner en förgasare i sina beståndsdelar innan den regörs annars blir det inte rent överallt. Dessutom blir det väldigt svårt, för att inte säga omöjligt, att få bort lösgjort skräp och rengöringsmedel från alla hålrum. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 14 Januari , 2017 Har du en oscillerande slipmaskin? Då kan du enkelt fixa en egen "ultraljudstvätt" som faktiskt verkar ungefär lika effektiv som en proffsens dyra. Youtube. Otroligt fyndigt, ibland går man verkligen över ån efter vatten. Tack för tipset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser