AaBbCc 1 Postad 28 December , 2016 Hej, kompisen har ett problem med sin 50 hp Yamaha fyrtakt ca. 10-15 år gammal. När jag tog ur alla tändstiften (4) och drog runt motorn med startmotorn så sprutade det ut vatten ur den övre cylindern. Det var antagligen därför som startmotorn inte orkade dra runt motorn när stiften satt i. Toppen har varit demonterad och det var inte något fel med topplockspackningen, den monterades igen och efter det så gick det att köra motorn. Yamaha mekanikern hade inte en aning vad det kan vara för problem och han tyckte att det vore nog lika bra att skrota motorn. Vilket jag tycker är dumt, det bör gå att rädda den. Finns det någon som har haft något liknande fel eller vet vad felet kan vara så blir jag mycket glad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 29 December , 2016 Samma fenomen som på en fiskekompis Yamaha 50 från tidigt 2000-tal. I hans fall var det en sprucken topp som var problemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AaBbCc 1 Postad 29 December , 2016 Ok, tack Då måste han kolla upp det, hur vet jag inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser