Gäst Bengten Postad 13 Maj , 2005 Jag har en Suzuki 70hk -00.Har kört tre säsonger utan några problem.När jag provkörde för första gången idag gick den inte rent på tomgång,den hackade till ibland,och när jag drog på och nådde 3000varv orkade den inte högre.Under detta varvtal går den bra men sen är det stopp.Misstänker att bränsle inte kommer fram ,eller kan det vara nåt elfel? Bränslefilter ?Någon som har en ide? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst johan Postad 13 Maj , 2005 EN del motorer tex min Suzuki 2-takt har ett varningssystem som inte låter min motor varva mer än just 3000rpm vid tex överhettning o några andra saker.Kolla manualen Bara en tanke, annars ingen ingenjör. Lycka till Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst bengten Postad 14 Maj , 2005 Jag glömde skriva att det är en 4-taktare med insprutn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Johan Postad 14 Maj , 2005 Hej! Jag äger en Suzuki 60 DF fyrtakt. Jag tror att du behöver återställa serviceindikatorn. Håll in knappen som du har till linan 3ggr inom 10 sek så återställer du alla fel och service räknaren. Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst bengten Postad 15 Maj , 2005 Jag hällde i karb.sprit i tanken igår och lät motorn gå en stund.Idag provkörde jag den ute på havet och den gick helt perfekt.Om det var k-spritens förtjänst vet jag ju inte,men den gick utan minsta misständning,underbart! Tack för tipset om återställningen.:-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henkan 0 Postad 15 Maj , 2005 Har haft samma problem fast på 70 Johnson...visade sig vara vatten i tanken där också. Det är inte annat än att man blir lite kallsvettig och ser semesterpengarna rulla iväg :-/ Tur att det fins K-sprit Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 15 Maj , 2005 Skaffa dig ett bränslefilter med vattenavskiljare. Men då ska du inte använda dig av t.ex. K-sprit som då slår ut funktionen och poängen med vattenavskiljande filter. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henkan 0 Postad 15 Maj , 2005 Verkar inte så dumt. Vet du om det är mycket dyrare än ett vanligt filter?? Henkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst bengten Postad 28 Maj , 2005 Motorn gick bra en dag,men fick återfall nästa gång.Ringde en serviceverkstad och beskrev eländet.Byt tändstift var hans råd,dom hade varit ute för detta flera gånger och då hade det hjälpt.Jag monterade nya stift idag,och nu verkar det helt okay.Jag körde utan problem i alla varvtal.Jag kommer alltid att sätta i nya stift varje år hädanefter, jag tror att stiften var den egentliga felorsaken.:-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 28 Maj , 2005 Hej! Ett bränslefilter med vattenavskiljare (och det är ett sådant du ska ha) kostar ca. 450 kr. Småpengar i relation till vad som annars kan hända! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 28 Maj , 2005 Hej sitter det inte ett oljefilter på alla 4-takt vad jag vet om dom täpper sig så ska motorn slå ifrån för att inte motorn ska skära ihop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst cleese Postad 7 Juni , 2005 Tjena, Jag har samma problem med min DF60. Ska prova att byta stift ikväll... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cleese 0 Postad 27 Juni , 2005 Nya tändstift och motorn spinner som en katt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser