Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
bogge79

Var hittar man delar till sin båt?

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en örnvik 540 dc från 2006. Båten har en plexiglas dörr där det sitter lås så man kan låsa dörren.

Nu är det så att låset har gått sönder och jag måste byta ut den.

Någon som vet vart jag hittar delar till min båt, alternativt var jag kan köpa det jag behöver? Har letat som F#% på nätet men hittat inget.

Cristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har förstås redan frågat återförsäljaren?

Lås och beslag brukar vara standardprodukter, men kanske inte i ditt fall?

Har du provat att ta med låset till en låssmed?

2881%20inside.jpg

Om du inte är så noga med originaldelar kanske ett sådant här eller linkande kan passa?

Rätt så dyrt, nästan 900kr hos Seasea.

Men om det bara är låscylindern kanske då låssmeden kan vara till hjälp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,
Skulle kanske vara lättare om det gick att klura ut märke på låset. Jag har hittat en del "originalgrejer" till min på denna sida:

http://www.onmar.se/

Rätt dyra grejer dock..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har frågat ja men de vet själva inte vart man får tag på det.

Har tagit ner låset och ser inget märke på den. Det som låser fast är som en krabbklo som klämmer åt en jag vet inte hur jag ska förklara, men den sitter i en skjutdörr.ska se om jag kan ta ett kort imon och bifoga den här. Om det nu går så att säga

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej pauce

Där har vi den ju.

Mobella Flush Oval, låsbart

Men fy fän va dyr den är.

Det verkar inte vara nått speciellt fel på min det är bara att när jag försöker låsa så kan jag snurra på nyckeln bara tre kvart sen går det inte mer.

Vet du varför, är låset helt slut?

Tack för svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Där ser man, då har vi samma, kul att det kunde vara till någon nytta.
Ingen aning, men har du tagit ner den så varför inte gå till en låssmed som någon föreslog ovan.

Mitt lås fungerar inte heller efter ett inbrott i båten för två år sen. De satte troligen en skruvmejsel i låset och drog upp. Allt funkar förutom låset så har den kvar.

Va kanske inte till så mycket hjälp men berätta gärna hur det går, om en låssmed kunde lösa det för då kanske jag plockar ner mitt också och gör samma.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En del gamla lås kan man ju "fuskrenovera" genom att dränka dem i låsolja och be till högre makter.

Man av erfarenhet vet jag att låssmederna brukar ha nya låscylindrar även till litet udda lås, iallafall kan dom beställa hem sådana.

Edit: Jag ser att det finns en flik att klicka på på sidan, "reservdelar" där finns en låscylinder till annat lås, men kontakta firman och fråga om de har låscylinder till Mobella.

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...