jcwhite 0 Postad 9 December , 2016 I just received a fibreglass Pop 16.2, in need of some work (as most boats of that age are). Most pieces are intact, but it has no rudder. Does anyone have any links or information about the size of the rudder I should build? Would anyone sailing a pop 16.2 be willing to go and measure their rudder for me? Many thanks! Jag pråtar lite svenska, men det är från google translate: Jag fick bara en glasfiber Pop 16,2, i behov av en del arbete (som de flesta båtar i den åldern är). De flesta bitar är intakt, men det har ingen roder. Har någon några länkar eller information om storleken på rodret jag ska bygga? Skulle någon segling en pop 16,2 vara villig att gå och mäta deras rodret för mig? Tack så mycket! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 9 December , 2016 You can find all the drawings from Per Brohälls collection at the Maritime Museum, https://digitaltmuseum.se/011024759070/ritning?aq=text%3A%22pop%22+owner%3A%22S-SMM-SM%22&i=9 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 9 December , 2016 (redigerade) Den första båten jag byggde var en PoP16. http://thallatha.blogspot.se/2009/12/pop-16-1967-1969_23.htmlJag har kvar ritningarna nån stans. Skicka mig ett mail med din adress, så skall jag leta fram ritningarna nästa vecka och skicka dig en kopia på roderritningen. Min mail; thallatha(alfakrull)hotmail.com Redigerad 9 December , 2016 av Thallatha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jcwhite 0 Postad 9 December , 2016 Thanks, I did not realize The Maritime Museum had all Those drawings available! That's fantastic. Thallatha, I sent you an e-mail, hopefully it was in understandable swedish. Tack, det gjorde jag inte inser Sjöhistoriska museet hade alla dessa ritningar tillgängliga! Det är fantastiskt. Thallatha, jag skickat ett e-postmeddelande , förhoppningsvis det var förståeligt svenska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser