galonen 0 Postad 10 December , 2016 Nej jag har full koll på hur avgaserna fungerar. Inga problem med det men problemet är verkstads folket som man inte kan lita han som hjälpte mig han sa att det berodde på att att vattnet som sprutas in i avgasröret förångats o att det är det som förstört ventil säten mm har mest skruvat me två takes motorer så vet inte så mycket om ventiler. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 10 December , 2016 Hade en 120 Hkr diesel med torra avgaser. Avgasrörets längd ca 10 meter. En lucka skramlade och en kapockflytväst trycktes in mellan luckan och avgasröret 8 meter från motorn. Efter några timmar luktade det brand. Kapockvästen hade börjat glöda. Slutsats torra avgaser = rejäl värmeisolering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 884 Postad 10 December , 2016 @ Galonen Som du skriver i inlägg #5 så har du en hemmabyggd avgaskrök. Kan den vara roten till allt det onda? Skickar den in kylvattnet i avgasröret så att det uppstår ånga som som skadar dina ventiler? Har du någon bild på din avgaskrök (den heter ju inte avgaskrök för inte)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
galonen 0 Postad 14 December , 2016 @ Galonen Som du skriver i inlägg #5 så har du en hemmabyggd avgaskrök. Kan den vara roten till allt det onda? Skickar den in kylvattnet i avgasröret så att det uppstår ånga som som skadar dina ventiler? Har du någon bild på din avgaskrök (den heter ju inte avgaskrök för inte)? ja det är det jag har en hemmagjord avgaskrök tror att det är den som spökar i mitt fall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 14 December , 2016 Våta avgaser ger ju lite tystare gång men det kräver dels att det rätt installerat och dels att rätt grejor används. Därför kostar det också en del. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser