Gå till innehåll
lördag 08 mars 2025
malmsten112

honda bf6 f4takt fråga

Rekommendera Poster

hej

har inskaffat en honda bf6 4takt o model är från 2005 är de så att det sitter en spärr i gashantaget så den inte ska varva så mycket

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur det är på din motor, men jag tvivlar påatt det finns någon spärr.

Du kanske, liksom de flesta som gått från 2T till 4T brukar uppleva att motorn inte varvar ut som den ska.

Men kopplar man till en varvräknare brukar motorn nå upp till det rekomenderade varvtalet.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  2016-11-30 vid 13:16 skrev Pentax:

Nu vet jag inte hur det är på din motor, men jag tvivlar påatt det finns någon spärr.

Du kanske, liksom de flesta som gått från 2T till 4T brukar uppleva att motorn inte varvar ut som den ska.

Men kopplar man till en varvräknare brukar motorn nå upp till det rekomenderade varvtalet.

Kalle

hej

jag satt o kollade i boken nyss men hittade inget jo har åkt 2takt o nu inskaffat 4 takt 

men tack för hjälpen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  2016-11-30 vid 13:55 skrev -PLM-:

2016-11-30 vid 12:51 skrev malmsten112:

hej

har inskaffat en honda bf6 4takt o model är från 2005 är de så att det sitter en spärr i gashantaget så den inte ska varva så mycket

Jag har en 5hästars Honda årsmodell 2004. När neutral är i är det en spärr på gasen som släpper när man lägger i växel. Sannolikt har du nåt liknande?

jo de har jag på min motor

med en form av startspärr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  2016-11-30 vid 12:51 skrev malmsten112:

hej

Jag har en 5hästars Honda årsmodell 2004. När neutral är i är det en spärr på gasen som släpper när man lägger i växel. Sannolikt har du nåt liknande?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...