katoRS 1 Postad 24 November , 2016 Hej Någon som har erfarenhet av denna plotter/ekolod. Vill egentligen ha Lowrance elite 7 ti, men ingen på Lowrance kan säga om min raymarine autopilot s 1000 vill snacka med Lowrance, så nu lär det bli dragon fly pro 7. Finns det någon som har erfarenhet av denna. mvh Leif. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 25 November , 2016 (redigerade) Jag har över tid haft lowrance lcx, hds och nu simrad NSS evo2, och alla funkar med den S1000 AP som sitter i min båt. Jag använder min AP för att följa en rutt skapad i plottern när jag trollar. Så länge din enhet har NMEA 0183 skall det funka. Redigerad 25 November , 2016 av ziggemannen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 25 November , 2016 (redigerade) Korrigerar mig själv. S1000 kräver rs422 protokoll, elite kan bara leverera rs232. Således är elite inte ett alternativ. Dubbelkolla även dragonfly! Redigerad 25 November , 2016 av ziggemannen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
katoRS 1 Postad 27 November , 2016 Korrigerar mig själv. S1000 kräver rs422 protokoll, elite kan bara leverera rs232. Således är elite inte ett alternativ. Dubbelkolla även dragonfly! Tack för svar. Då Raymarine ej kunde ge ett rakt svar . Blev det Garmin echoMAP CHIRP 72sv, som är det enda ( frånsett Garmins produkter vad jag tror) plotter/ekolodet som har både NMEA 0183 samt 2000. Måste berömma Garmins supportkille vid namn Jens som var den ende som gav raka och professionella svar på mina frågor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 27 November , 2016 RS422 är bara en balanserad version av RS232. Jorda minuskablarna i RS422 så pratar den utmärkt med RS232. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 28 November , 2016 Differentierad menar du? :-) Du har rätt, min LCX var kopplad med gemensam jord, då den inte var rs422, till skillnad mot HDS och NSS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser