kakmonstret 0 Postad 24 November , 2016 Någon som har tips på bra sätt att snygga upp gamla plastdetaljer? Exempelvis detaljen nedan (plastbussning till stegen på badbryggan som knappt syns i vanliga fall)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 487 Postad 24 November , 2016 Tvätta rent med något rengöringsmedel.Ofta är det rost som gör plasten brun, så blek sedan med oxalsyra (vattenlinjerengörin eller fälgrengöring).Rubbing, eller kanske hellre polisc som är lite snällare, tar bort smuts på ytan.Vaxa så håller sig smutsen borta lite längre tid.Det är väl vad ja provat.Sedan behöver man ju inte få perfekt rent på sådant som normalt inte syns. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kakmonstret 0 Postad 24 November , 2016 Tack Mackey Jag får prova Sedan behöver man ju inte få perfekt rent på sådant som normalt inte syns. Så är det ju absolut, men jag gillar när jag vet att det är rent och snyggt även där det inte syns Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jajo 32 Postad 24 November , 2016 Jag har lagt ett lock till min landströmsanslutning i klorin det blev både vitt och rent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 27 November , 2016 ättika brukar ta bort det mästa som inte är fett diskmedel funkar bra och är också snällt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser