bertrand 0 Postad 21 November , 2016 Hej Är det någon som vet hur man tar loss en startmotor till en VP AQ205? Tackar på förhand. Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 944 Postad 21 November , 2016 Hej Är det någon som vet hur man tar loss en startmotor till en VP AQ205? Tackar på förhand. Janne Slå av huvudströmbrytarna. Koppla loss alla elanslutningar från startmotorn. Lossa bultarna som håller startmotorn. Dra ut startmotorn. Startmotorn är nog den enklaste delen som finns att demontera/återmontera på en motor. Inga slangar som ska tömmas eller drivremmar som ska justeras in efter återmonteringen. Bara att hålla rätt på var kablarna ska återmonteras. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bertrand 0 Postad 21 November , 2016 Hej Är det någon som vet hur man tar loss en startmotor till en VP AQ205? Tackar på förhand. Janne Slå av huvudströmbrytarna. Koppla loss alla elanslutningar från startmotorn. Lossa bultarna som håller startmotorn. Dra ut startmotorn. Startmotorn är nog den enklaste delen som finns att demontera/återmontera på en motor. Inga slangar som ska tömmas eller drivremmar som ska justeras in efter återmonteringen. Bara att hålla rätt på var kablarna ska återmonteras. Hej Tack för svaret, vet du hur många bultar det är? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 21 November , 2016 Kan vara praktiskt att ta en bild av hur kablarna sitter innan man lossar dem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 944 Postad 21 November , 2016 Hej Tack för svaret, vet du hur många bultar det är? Nej! Vet inte hur det ser ut på just din motormodell. Det vanliga är att det är två eller tre bultar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 21 November , 2016 Startmotorn sitter med två skruvar underifrån. Nyckelvidden är 9/16", men det brukar gå bra med 14mm också. Det kan vara ganska bökigt att komma åt i vissa båtar. Ibland sitter det justerbrickor mellan blocket och startmotorn, för att justera spelet mellan startmotordrevet och startkransen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 21 November , 2016 Hej Tack för svaret, vet du hur många bultar det är? Nej! Vet inte hur det ser ut på just din motormodell. Det vanliga är att det är två eller tre bultar. På min var det skruvar, pinnskruvar, som man lossade muttrar från... har jag för mej. Lika enkelt... eller enklare än bultar. Hur setter dom fast förresten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 22 November , 2016 För väldigt länge sedan lärde jag mig nyttan av "startmotornyckel". Kanske inte behövs numera 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batelektriker 21 Postad 22 November , 2016 Hej! Bör se ut såhär! Mvh Kurt Vilen Stockholms Marine El www.båtelektriker.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 22 November , 2016 Hmmm 2 skruvar 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bertrand 0 Postad 23 November , 2016 Kan vara praktiskt att ta en bild av hur kablarna sitter innan man lossar demTackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bertrand 0 Postad 23 November , 2016 Hmmm 2 skruvarTackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bertrand 0 Postad 23 November , 2016 Hej Tack för svaret, vet du hur många bultar det är? Nej! Vet inte hur det ser ut på just din motormodell. Det vanliga är att det är två eller tre bultar. På min var det skruvar, pinnskruvar, som man lossade muttrar från... har jag för mej. Lika enkelt... eller enklare än bultar. Hur setter dom fast förresten?[/ Tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser