Gå till innehåll
tisdag 01 april 2025
per_d

Främre motorfäste AQ130/100

Rekommendera Poster

Hej Vet någon hur man måttar var främre motorfästet ska sitta om man har 100-drev. Motorn är alltså urtagen (delad vid svänghjulskåpan) och det vore trevligt om man kunde måtta in fästet utan att behöva lyfta i motorn igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst magnus

mitt 100 drev och aq115 (b20) sitter bara i akterspegelen utan främre motor fäste och så ska det vara. men det är väll inte förbjudet att montera ett främre fäste också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo då, jag vet att den bara hänger i akterspegeln. Men jag får intrycket att det blir som ett gitarrlådelock, d v s ljudvibrationer av detta montage. Jag har testat att bara palla upp motorn provisoriskt och det blev tystare. Nu är dock motorn ur, därav frågan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lars

Der finnes silikonringer til gjennomføringen från Volvo, men kolla først velutstyrte mekaniske forretninger (std. dimension). Lurer på dette selv på en AQ130/250 combo. Silikon=null hold i seg selv - men kan lagre skroggjennomføringen, og det holder med to std. motorfester i fronten av motoren. En slik silikonvulst i stedet for den originale i temmelig hard gummi vil dempe støy/vibrasjoner som blir overført her betydelig. Pass på å støpe/sveise noe ordentlig til de to motorlabbene! Lykke til!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...