per_d 0 Postad 12 Maj , 2005 Hej Vet någon hur man måttar var främre motorfästet ska sitta om man har 100-drev. Motorn är alltså urtagen (delad vid svänghjulskåpan) och det vore trevligt om man kunde måtta in fästet utan att behöva lyfta i motorn igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst magnus Postad 13 Maj , 2005 mitt 100 drev och aq115 (b20) sitter bara i akterspegelen utan främre motor fäste och så ska det vara. men det är väll inte förbjudet att montera ett främre fäste också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 13 Maj , 2005 Jo då, jag vet att den bara hänger i akterspegeln. Men jag får intrycket att det blir som ett gitarrlådelock, d v s ljudvibrationer av detta montage. Jag har testat att bara palla upp motorn provisoriskt och det blev tystare. Nu är dock motorn ur, därav frågan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lars Postad 17 Maj , 2005 Der finnes silikonringer til gjennomføringen från Volvo, men kolla først velutstyrte mekaniske forretninger (std. dimension). Lurer på dette selv på en AQ130/250 combo. Silikon=null hold i seg selv - men kan lagre skroggjennomføringen, og det holder med to std. motorfester i fronten av motoren. En slik silikonvulst i stedet for den originale i temmelig hard gummi vil dempe støy/vibrasjoner som blir overført her betydelig. Pass på å støpe/sveise noe ordentlig til de to motorlabbene! Lykke til! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser