tibbling 1 Postad 14 November , 2016 (redigerade) Hej. Jag monterade bort mina dävertar, när jag fått bort gummiskydd och tätningsmassan ser ytan bra ut. Men den är missfärgad (gulbrun). Hur blir jag av med missfärgningen? Redigerad 14 November , 2016 av tibbling Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 14 November , 2016 Prova oxalsyra. Funkar klockrent på gulnad eller rostbefläckad gelcoat. Använder Biltemas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 665 Postad 14 November , 2016 Och för att förtydliga så är Biltemas "Fälgrengöring" helt enkelt en oxalsyralösning, och det som avses. Oslagbart till mycket brunfärgat inte minst vid vattenlinjen. I värsta fall kan man dock behöva polera ner ytan, men det brukar då vara gelcoat som förändrats med åren under inverkan av UV. Dvs den som inte varit täckt av dävertarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 14 November , 2016 http://lasselundell.se/oxalsyra.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser