stalliwa 0 Postad 7 November , 2016 ag har en Snipa med namn Herwa 20. Jag täckte bygga en modell av den, är det någon som vet var man kan köpa en ritning. Eller det kanske finns redan en modell att köpa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 8 November , 2016 Annars får du väl malla upp båten. Det räcker ju om du gör det på ena sidan. Den andra bör ju va någorlunda spegelvänd. Jag mallade upp min båt 2010 med tanken att bygga en modell. Det har visserligen inte blivit nån modell ännu, men kanske nån da i framtiden när jag inte har nåt att göra. Fast då hittar jag väl inte kollegieblocket som jag skrev in alla siffrorna i. http://thallatha.blogspot.se/2010/06/vattenlinje.html Se längst ner i inlägget om vattenlinje. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 11 November , 2016 Välkommen till forumet!Finns en bords-modell enligt bilden, fast om den är till salu vete katten. Men jag antar att det är en sådan snipa du har? Alltså norsk sörlandssnäcka, tydligen byggd i Grimstad kommun inom Agder fylke??Hittade en trevlig historik över Herwa, på sidan 3 finns modellen.Fotografen är ju enligt bildtexten knuten till höjskolen i Agder, kanske kan du mejla den högskolan? Finns en mejladress längst ner HÄR som nog leder fram till personer som förmodligen vet det mesta om detta? [själv hade jag absolut testat en artig förfrågan, för hos redaktörerna för "agderkultur.no" finns nog mycket kunskap eller annan vägledning att hämta. Rent av ritningar??]I slutet av 60-talet köpte tydligen A/S fjordplast upp bl.a. Herwa och Selco. Allt enligt kapitlet "Giganten vokser" HÄR. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser