selco_nr1 0 Postad 12 Maj , 2005 Hej! Har en selco riviera eller selboy 13.. tror iallafall att det är det. Måtten på den är ca. 4.1x1.3-1.5 eller så! Just nu sitter det en yamaha 28 hk på och den toppar ca 20 knop själv i. Tycker det är lite för slött särkilt när vi kör vattenskidor efter och den bara toppar typ 15 knop då. Båten är godkänd för 40 hk men jag ser ju att alla har typ 50 och uppåt. Så va skulle ni ha satt på? Ska de vara lång eller kort rigg? Vad gör skillnad på kort/lång? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 12 Maj , 2005 Hej! Jag skulle ha satt på en max rekommenderad motor och inte mer! Pga. av egen och andras säkerhet, men även för att undvika problem med försäkringsbolag. Vad andra har på sina likvärdiga båtar tycker jag personligen är helt ointressant. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Glastron 0 Postad 12 Maj , 2005 Jag hade en likadan båt. På den hade jag en kortriggad 60Hk. Det kanske var lite väl saftigt, men kul var det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokin 0 Postad 12 Maj , 2005 Tjena!Häng på en mercury 50 fyra,så kommer den att gå bra,inga problem att köra,sladdar lite på vattnet kanske. :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
selco_nr1 0 Postad 13 Maj , 2005 Vad är den största skillnaden på kort och lång rigg? Vad ska man ha till min? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Glastron 0 Postad 13 Maj , 2005 Man mäter helt enkelt akterspegelns höjd, från botten till över kant i motorbrunnen, den ska stämma överrens med motorn, sök här på forumet om kavitationsplatta. Den ska ligga i ungefärlig jämnhöjd med botten.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser