Gaidin 297 Postad 10 Oktober , 2016 Hej Nu, mitt i hummersäsongen tänkte vi prova att fiska krabba. Jag är ju från inlandet och har inte någon direkt koll på detaljerna utmed kusterna men finns det någon här som kan ge något tips på några bra krabbställen utanför Grebbestad? Inte allt för långt ute bara, båten jag har är en mindre aluminiumbåt med ganska platt botten så jag är inte så intresserad av grov havssjö Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawolf 382 Postad 11 Oktober , 2016 (redigerade) Hej Nu, mitt i hummersäsongen tänkte vi prova att fiska krabba. Jag är ju från inlandet och har inte någon direkt koll på detaljerna utmed kusterna men finns det någon här som kan ge något tips på några bra krabbställen utanför Grebbestad? Inte allt för långt ute bara, båten jag har är en mindre aluminiumbåt med ganska platt botten så jag är inte så intresserad av grov havssjö Goda råd är folk generösa med. Men tro aldrig att du kan få tips om bra ställen för hummer, krabba, kantareller, smultron eller små okända naturhamnar...... Redigerad 11 Oktober , 2016 av Seawolf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 11 Oktober , 2016 Tryffel då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 11 Oktober , 2016 Hej Nu, mitt i hummersäsongen tänkte vi prova att fiska krabba. Jag är ju från inlandet och har inte någon direkt koll på detaljerna utmed kusterna men finns det någon här som kan ge något tips på några bra krabbställen utanför Grebbestad? Inte allt för långt ute bara, båten jag har är en mindre aluminiumbåt med ganska platt botten så jag är inte så intresserad av grov havssjö Goda råd är folk generösa med. Men tro aldrig att du kan få tips om bra ställen för hummer, krabba, kantareller, smultron eller små okända naturhamnar...... Fast krabba kan man väl få hur mycket som helst - av hummerfiskarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 297 Postad 12 Oktober , 2016 Hej Nu, mitt i hummersäsongen tänkte vi prova att fiska krabba. Jag är ju från inlandet och har inte någon direkt koll på detaljerna utmed kusterna men finns det någon här som kan ge något tips på några bra krabbställen utanför Grebbestad? Inte allt för långt ute bara, båten jag har är en mindre aluminiumbåt med ganska platt botten så jag är inte så intresserad av grov havssjö Goda råd är folk generösa med. Men tro aldrig att du kan få tips om bra ställen för hummer, krabba, kantareller, smultron eller små okända naturhamnar...... Fast krabba kan man väl få hur mycket som helst - av hummerfiskarna. Jag hade ju hoppats på att just krabbfiske under hummersäsongen var lite mer lättsamt. Kanske PM? =) Jaja, jag får prova lite, jag skall bara vara där lör-sön så jag får bara ett försök, har två burar så man kan ju hoppas på en av dom i alla fall. Jag kan byta mot ett bra krabbställe utanför Strömstad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 12 Oktober , 2016 Lägg dej för grunt och på fel botten, det är ett säkert tips för att få duktigt med krabba. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser