Gå till innehåll
tisdag 11 mars 2025
winga29

sötvatten kylproblem

Rekommendera Poster

:roll: Hej, har en md3b i min albin 25, som med sötvattenkylningen inkopplad bara trycker ut vattnet genom skvaller röret hela tiden, så att jag får fylla på kylaren hela tiden, undrar ifall det kanske är fel på topplockspackningen eller kyllimpans packning, för det verkar som om han får in avgaser i kyl vattnet och trycker ut vattnet. hjälp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Trycker ut vattnet.. skrev du. Detta tolkar jag som om att du startat eller försöker starta motorn och då får du övertryck i kylsystemet. Exakt vad detta kommer sig av går inte med 100%-ig säkerhet i detta skedet säga. Jag kan med 95 % säkerhet skriva att felet finns i toppen. De återstående 5 %-en ligger i topplockspackningen. Så du kan hoppas på det senare. Ifall det skulle vara så köp en lott./Lycka till med motorgenomgången/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Daniel

Tack så mycket, mistänkte nästan att det var toppen. har rivit den nu och mycket riktigt toppen är rostskadad så den tar in kylvattnet :-( Ser ut att bli en dyr historia.Får vell försöka hitta en begagnad. någon som vet var?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Ifall du vill ha kvalitet på prylarna; LS Karlsson 031-24 69 63 men det är nog säkrast att faxa till honom 031-24 97 84/Lycka till/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Rev ner min MD 11 förra året o där hittade jag en topp med ordentliga rostskador. Köpte en fixad topp i Kalmar för 4500 kr komplett med ventiler. I samband med detta gjorde jag rent i alla kylkanaler och monterade en Marteckyl.Efter det fick jag spola kanalerna några ggr för att få bort resterande skräp och har nu kört ihärdigt i en säsong utan en en rostflinga i kylsystemet. Kommer just nu inte ihåg vad firman hette där jag köpte toppen men jag kan återkomma med det om du är intresserad. Hälsningar Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...