SeaMaster560wa 24 Postad 4 Oktober , 2016 (redigerade) Hej! Tänkte jag skulle dela med mig lite utav min ankarspelsinstallation i min Finnmaster 68 DC Ankarspelet som jag installerar denna gång är Quick Balder 600. Jag har en gång tidigare installerat ett ankarspel och det var på min tidigare båt Finnmaster 62 DC. Det var då Lewmar Profish 1000. Här har jag borrat hål för lina samt plattan som ska sitta där med autostop Så här ser den ut Allt skruvas fast på baksidan i ytterligare ett fäste enligt nedan Redigerad 4 Oktober , 2016 av SeaMaster560wa 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 4 Oktober , 2016 Fattar inte varför bilderna inte går att rotera ? Jaja Ni ser väl iaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 13 Oktober , 2016 Det blir lätt kaos när man grejar men det är det värt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 13 Oktober , 2016 Nu är det utsågat för där linan ska falla ner. Den hamnar rakt ner i skrovet. Dock går även självlänsslangen där så jag funderar lite hur man ska skydda den så inte linan skulle råka fastna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 13 Oktober , 2016 Höll på att bli totalt tokig över att försöka dra kablarna genom ett rör som går innanför. Men till slut efter ca 1 h lyckades jag få igenom najtråden Här tänkte jag montera kontrollen som ska sköta ankarspelet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 13 Oktober , 2016 (redigerade) Tänkte om jag kanske kunde skydda självlänsslangen så här? Spänna fast med buntband. Sladdarna ska givetvis inte vara där Det är inte kopplat eller så ännu Redigerad 13 Oktober , 2016 av SeaMaster560wa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 13 Oktober , 2016 Hålet för linan tänkte jag kanske täcka så här, just för att man ska kunna använda resten av utrymmet utan att det ramlar ner i hålet. Något annat förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KLirren81 0 Postad 20 November , 2023 Gammal tråd.. Men vilken ankarrulle valdes?? 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser