Gäst Nicklas Postad 11 Maj , 2005 Vad är detta för motor? Land? Finns det reservdelar att få tag på? Hjälp mig nån som kan... / Nicklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
superteddan 0 Postad 11 Maj , 2005 Hej. Gjorde en snabb google sökning, och det verkar vara en rysk historia. Fick också många träff på sydamerikanska siter, vilket verkar indikera att den säljs där. Dock inga träff på några europeiska dito. Har inga rysktalande kompisar, men det kanske någon annan har? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Klas Postad 24 Maj , 2005 Bemepok har jag varit i kontakt med. Måste varit i början av 80-talet då min kompis hade fått en ny 8 hk motor att sätta på en gammal roddsnipa. Vi, barn i grannskapet, var mycket förväntansfulla då 8hk var otroligt mycket mer än de 2 hästars motorer som vi annars hade. Nu skulle här åkas vattenskidor!! Den robusta grålackade ryska maskinen skulle gå på 8 % oljeblandat under inkörningen. Problemet var att den i ett mycket tidigt stadium hade fattat tycke för startgas. Något annat dög inte för denna ryska finsmakare. Det var inte många hundra meter vattenskidåkning denna sommar. I princip stannade den med en hostning så fort all startgas hade försvunnit ur förgasaren. Min kompis fick i alla fall starka armar och vi som först varit avundsjuka retades likt Tjorven i Saltkråkan. Tror Bemepoken fortfarande tjänstgör som bojsten nu... Det händer nog fortfarande att jag retar min polare över den motorn :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser