Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Gäst Iceman

Räcerbåt??

Rekommendera Poster

Gäst I

Tredje gången gillt. www.blocket.se/view/5039556.htm?caller=kbl_s&l=0&c=1&city=0

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Le Canard

Så bra att man får med flaggan på köpet. LC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den båten är helt klart inte gjord för 60 knop. Tror heller inte att den gör det med en gammal 115-hästare där bak. Stor varning utfärdas!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

60 knop :lol: :lol: :lol: det var det dummaste jag hört :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

Kanske 60 km/h men även det kan bli svårt. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

man kan alldrig veta..skenet kan bedra...ler...båten som ligger jämte min båt vid bryggan ser inte riktigt ut sådär..men det e samma typ av båt..där sitter det en lika dan motor fast 150 hk,,, o den toppar 64.2 knop på GPS:en..d e liksom lite små häfftigt när det inte ser ut som att den skulle gå så fort...nu har ja för mig att den båten ja pratar om va ett ihopbygge av nått okelboskråv o nån annan över del..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror knappast att det där påskägget sett 60knop på film ens.........

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båten i annonsen kommer inte att komma i närheten av de hastigheterna. Motorn är ju inte av senaste modell... Alla kusarna lär ju inte vara kvar i hagen längre! Dessutom angavs väl effekten på vevaxeln och inte på propellern på de motorerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

årets skämt att den båten gör 60 knop. även om den gjorde det är priset ett ännu större skämt för båt och motor från 70-talet. en snubbe i min båtklubb har en sjumeters båt som är gjord för att gå snabbt. sitter dubbla mercury 250 hk på den. han kommer upp i 55...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Men , tror ni inte på allt ni läser? Om båten har medvind, nerförsbacke och lite hemlängtan ändå? Då MÅSTE den väl komma upp i dessa hiskeliga farter ändå? Jag e allt lite avundsjuk på farten, med min nya 8:a hästars borde jag komma upp i nåt liknande. Hade för många år sedan en Västkust 18, mycket snarlik den i annonsen och med den Volvo Archimedes 360 vi hade gick den nästan med ljusets hastighet (22 kn). /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den båten 60 knop, då vill i´nte jag va' me'. Den ska göra max 25 med den bottenkonstruktionén. Inte så kul med en gammal 115 hk heller, inte på den båten i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

60 knop (111.12 Km/h) på vagn bakom bil kanske.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror att motorn är ombyggd för raketbränsle!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja. Det vore skoj och ringa på båten! Fråga om rutorna är tonade på firma t.ex :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha, ha.. Skoj att fler har sett denna annons. Jag garvade rått åt fartangivelsen. 60 knop... kanske den totala farten som uppnåts genom alla år möjligen :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag törs påstå att jag hinner göra 60 knopar på samma tid som den båten förflyttar sej en sjömil.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

60 knop med en stor motor där bak är väl inget. Min granne håller på att bygga en segelbåt som ska göra 50 knop. Skillnaden mellan 50 och 60 är inte mer än 10 knop, för det räcker det med 10 hästar... :x-mas:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe mailade honom och fick svar med glimten i ögat: Jag har kollat loggen, och den stämmer. Det kan vara turbulensen från propellern som lurar den. Loggens givare sitter akterut... Men fort går det! :) ----- Original Message ----- From: chris <_christopher_i@hotmail.com> To: Sent: Friday, May 13, 2005 9:39 AM Subject: ang. snabb motorbåt! Jag tar båten om den går i 60 knop. Utan att pruta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SÅ STÖÖÖÖRT!!!! Aldrig att den gör 60knop...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...