Gäst Hocki Postad 11 Maj , 2005 Vi vid vår brygga har diskussion om på vilken sida man stryker impregneringsmedlet.Jag har i alla år dragit på yttersida,och det har funkat bra.Nu påstår kapelltillverkaren att det skall dras på insidan.Vad säger sjöbjörnarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 11 Maj , 2005 Hej. utsidan :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubank 0 Postad 11 Maj , 2005 Har aldrig hört något annat än utsidan. Så gör åtminstone jag och dom jag känner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 500 Postad 11 Maj , 2005 La det också på utsidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_Wille_ 0 Postad 11 Maj , 2005 Vet inte om det spelar någon roll. Jag använde Lefants imregnering och det skulle man jobba in i duken tills den var genomfuktad. Troligen är duken mättad både in och utvändigt då. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 12 Maj , 2005 Hej. Vi har kostat på oss ett nytt kapell, ska vi behandla det nu eller vänta någe år? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 12 Maj , 2005 Vänta till säsongen är över. Det skydd som du har i kapellet skall säkert hålla ett tag. P.S Måsar står INTE på min lista över djur som jag gillar.. :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hocki Postad 12 Maj , 2005 Allt gick utpå att kapelltillverkaren påstår att om man impregnerar kapellet på utsidan,så samlas det fukt på insidan som förorsakar mögel.När jag imregnerar på utsidan,så bildas ingen insides fukt.Skilt på sena hösten,då bildas det kondens på insidan.Men det är ju klart att man låter duken torka innan man stänger den tätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser