MrMe 179 Postad 24 September , 2016 Hej, I samband med upptagning körde jag upp båda dreven i "beach läge" (VP 290DP -97) Nu får jag inte ned det ena. Pumpen går så det verkar inte vara något elektriskt fel. Har även provat att hjälpa till genom att trycka på drevet samtidigt som jag kör pumpen nedåt men utan resultat... Olja finns... Någon som har någon idé? /Christian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 24 September , 2016 Selenoiden ( ventilen ) öppnar inte. Mät spänningen på densamma. Finns det 12V mät resistansen. Avbrott= defekt selenoid. Är det kontakt ( vet inte resistansvärdet ) så kärvar troligen ventilen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 24 September , 2016 Det finns inga solenoider i powertrimsystemet. Däremot finns det ventiler i pumpen som kan ha fastnat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 24 September , 2016 Men vad är det då som styr ventilerna? Även om dessa sitter i pumpen så måste det ju finnas någon form av elektrisk styrning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maltez 1 Postad 26 September , 2016 Men vad är det då som styr ventilerna? Även om dessa sitter i pumpen så måste det ju finnas någon form av elektrisk styrning. Nej, pumpen körs bara mot eller med...jag rengjorde min pump(bytte olja) så funkade det igen (hade samma problem...fick ner drevet genom att koppla bort slangen vid pumpen och ställa mig på drevet...oljan fick flöda ut i en flaska bredvid) 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrMe 179 Postad 2 Oktober , 2016 Men vad är det då som styr ventilerna? Även om dessa sitter i pumpen så måste det ju finnas någon form av elektrisk styrning.Nej, pumpen körs bara mot eller med...jag rengjorde min pump(bytte olja) så funkade det igen (hade samma problem...fick ner drevet genom att koppla bort slangen vid pumpen och ställa mig på drevet...oljan fick flöda ut i en flaska bredvid) Tack! Det hjälpte och efter att jag satte tillbaks slangen funkade allt. Skillnaden var dock att jag inte behövde ställa mig på drevet utan det ramlade ner fort som tusan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrMe 179 Postad 2 Oktober , 2016 Men vad är det då som styr ventilerna? Även om dessa sitter i pumpen så måste det ju finnas någon form av elektrisk styrning.Nej, pumpen körs bara mot eller med...jag rengjorde min pump(bytte olja) så funkade det igen (hade samma problem...fick ner drevet genom att koppla bort slangen vid pumpen och ställa mig på drevet...oljan fick flöda ut i en flaska bredvid) Tack! Det hjälpte och efter att jag satte tillbaks slangen funkade allt. Skillnaden var dock att jag inte behövde ställa mig på drevet utan det ramlade ner fort som tusan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser