Gå till innehåll
onsdag 19 februari 2025
MrMe

Får inte ner drevet

Rekommendera Poster

Hej,

I samband med upptagning körde jag upp båda dreven i "beach läge" (VP 290DP -97)

Nu får jag inte ned det ena. Pumpen går så det verkar inte vara något elektriskt fel. Har även provat att hjälpa till genom att trycka på drevet samtidigt som jag kör pumpen nedåt men utan resultat... Olja finns...

Någon som har någon idé?

/Christian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Selenoiden ( ventilen ) öppnar inte. Mät spänningen på densamma. Finns det 12V mät resistansen. Avbrott= defekt selenoid. Är det kontakt ( vet inte resistansvärdet ) så kärvar troligen ventilen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns inga solenoider i powertrimsystemet. Däremot finns det ventiler i pumpen som kan ha fastnat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men vad är det då som styr ventilerna? Även om dessa sitter i pumpen så måste det ju finnas någon form av elektrisk styrning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men vad är det då som styr ventilerna? Även om dessa sitter i pumpen så måste det ju finnas någon form av elektrisk styrning.

Nej, pumpen körs bara mot eller med...jag rengjorde min pump(bytte olja) så funkade det igen (hade samma problem...fick ner drevet genom att koppla bort slangen vid pumpen och ställa mig på drevet...oljan fick flöda ut i en flaska bredvid)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, pumpen körs bara mot eller med...jag rengjorde min pump(bytte olja) så funkade det igen (hade samma problem...fick ner drevet genom att koppla bort slangen vid pumpen och ställa mig på drevet...oljan fick flöda ut i en flaska bredvid)

Tack! Det hjälpte och efter att jag satte tillbaks slangen funkade allt. Skillnaden var dock att jag inte behövde ställa mig på drevet utan det ramlade ner fort som tusan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Det hjälpte och efter att jag satte tillbaks slangen funkade allt. Skillnaden var dock att jag inte behövde ställa mig på drevet utan det ramlade ner fort som tusan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...