-M-B- 0 Postad 21 September , 2016 Hejsan Som sagt, ungefär hur lång tid tar resan? Mellan tumme och armbåge. Säg från Hammarbyslussen till Ekoln (Skarholmen). Ponera att man håller ca 20-25 knop där man får och följer hastighetsbegränsningar där de finns. Jag vet hur man räknar sträcka, hastighet men jag söker någon som gjort resan och bara kan berätta för mig istället för att jag ska lägga massa tid på att räkna. Många hastighetsbegränsningar att lägga in i beräkningarna. Blä. Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 21 September , 2016 Hej Gjorde den resan i sommras och låg på ca 22-23 knop och riktigt plattvatten med två personer i båten och det tog 2-2,5 timmar , med några kortare stopp och hastighetsbegränsningar och sträckan Uppsala -Hammarby slussen är 42 distans (Inklusive ån) /Kenny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 21 September , 2016 Jag förstår att det förmodligen pga naturliga orsaker skulle ta längre tid med fler ombord. ☺ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-M-B- 0 Postad 21 September , 2016 Kanon, tack för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser