Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
Eastman

Ångseparator Yamaha 100 Hk 2013

Rekommendera Poster

Hej, tänkte tömma ångseparatorn på min yamaha inför vintern men lyckades inte hitta rätt - kände inte igen skissen i instruktionsboken med någon pryl på motorn :)

Kan någon ta en bild på ångseparatorn på en yamaha vore jag tacksam - hittade ingen dräneringsskruv heller men det löser sig nog när jag väl lokaliserat separatorn.

Jag har haft i bränsle stabilisator i bensin men det räcker kanske inte??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På raka motorer sitter ångseparatorn oftast bakom insugningsrören och jag vill minnas att det är så även på Yamahas F100. Bilden i din manual är troligen helt korrekt men Yamahas "teckningar" är ibland inte helt lätta att begripa..

O ja du ska definitivt dränera ångseparatorn då det är mycket enkelt och kan bespara dej svårlösta problem och höga verkstadskostnader.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På raka motorer sitter ångseparatorn oftast bakom insugningsrören och jag vill minnas att det är så även på Yamahas F100. Bilden i din manual är troligen helt korrekt men Yamahas "teckningar" är ibland inte helt lätta att begripa..

O ja du ska definitivt dränera ångseparatorn då det är mycket enkelt och kan bespara dej svårlösta problem och höga verkstadskostnader.

tack för tipset - jag letar vidare :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...