Eastman 0 Postad 5 September , 2016 Hej, tänkte tömma ångseparatorn på min yamaha inför vintern men lyckades inte hitta rätt - kände inte igen skissen i instruktionsboken med någon pryl på motorn Kan någon ta en bild på ångseparatorn på en yamaha vore jag tacksam - hittade ingen dräneringsskruv heller men det löser sig nog när jag väl lokaliserat separatorn. Jag har haft i bränsle stabilisator i bensin men det räcker kanske inte?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 5 September , 2016 På raka motorer sitter ångseparatorn oftast bakom insugningsrören och jag vill minnas att det är så även på Yamahas F100. Bilden i din manual är troligen helt korrekt men Yamahas "teckningar" är ibland inte helt lätta att begripa.. O ja du ska definitivt dränera ångseparatorn då det är mycket enkelt och kan bespara dej svårlösta problem och höga verkstadskostnader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eastman 0 Postad 6 September , 2016 På raka motorer sitter ångseparatorn oftast bakom insugningsrören och jag vill minnas att det är så även på Yamahas F100. Bilden i din manual är troligen helt korrekt men Yamahas "teckningar" är ibland inte helt lätta att begripa.. O ja du ska definitivt dränera ångseparatorn då det är mycket enkelt och kan bespara dej svårlösta problem och höga verkstadskostnader. tack för tipset - jag letar vidare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 6 September , 2016 Om din 100-hästare är snarlik F90:n så kan nog denna filmsnutt vara intressant? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser