Gå till innehåll
lördag 16 november 2024
linans

Kompression

Rekommendera Poster

11.3 11.5 10.7 10.9 bar i min mercruicer 3.0 från 1990. Går lite ojämnt på tomgång. Kan det bero på att det är lite sämre komp i 2 st? Är det för stora skillnader eller normalt. Finns det någon blandskruv på förgasaren för tomgången? Mvh anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där är bra siffror! Inget att oroa sig över. Rengör förgasaren och se till att den inte drar tjuvluft någonstans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad har du för förgasare? På min Rochester sitter det två blandskruvar för tomgången. De ska justeras (lika) så att man får maximalt vacuum i insuget vid tomgång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På vissa förgasare är blandningsskruven pluggad med en bricka, typ frysbricka. Det är visst ett krav i vissa stater i USA. Den är inte så lätt att få bort. Man får borra ett hål mitt i brickan och bända loss den med en skruvmejsel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade en skruv i foten på förgasaren. Kanske tomgångsinställning. Sen undrar jag hur man vet att choken eller vad det är funkar. En liten elpryl på förgasaren med två kablar till. Går dåligt och vill lägga av när den är kall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade en skruv i foten på förgasaren. Kanske tomgångsinställning. Sen undrar jag hur man vet att choken eller vad det är funkar. En liten elpryl på förgasaren med två kablar till. Går dåligt och vill lägga av när den är kall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En fråga till....om jag plockar bort förgasaren över vintern behövs det någon stabiliserare i bensintanken då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...