Ove-T 294 Postad 23 December , 2016 Hej Nej inte Hvasser, men det närmar sig, lite åt NO hittar du denna ö. Bifogar en bild tagen åt SO. Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 23 December , 2016 Hej Norge är rätt, du skulle fortsatt åt nordväst för att komma dit bilden är tagen. Hälsningar Ove går man NW, dvs 315 grader, från min hemmahamn kommer man efter 54 till Savern och det är det inte och det är det inte. Där har jag varit många gånger. Däremot är nog Georg_Ohm rätt ute. På ön Vasser en bit upp på östra sidan finn en liten hamn som skulle kunna stämma med bilden. 329 grade och ca 50 distansminuter från min hemmahamn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 23 December , 2016 Hej Jag uttryckte mig nog lite otydligt. Jag menade att du skulle fortsatt åt NV när du rundade Tresternernes fyr. Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 26 December , 2016 Hej Tydligen fortfarande för svårt. Fler ledtrådar, gammalt militärområde i Oslofjorden. Det finns tre öar med samma "efternamn", på vilken är bilden tagen? Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 26 December , 2016 Aha...då är det Østre Bolæren. Nu har jag även fått lära mig att Trestenene inte är detsamma som Tristein...fast båda ligger i Oslofjordens mynning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 26 December , 2016 Hej Helt rätt, en plats värt ett besök liksom Oskarsborg länger in i Oslofjorden. Din tur! Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 26 December , 2016 OK, vad är det här för en skum plats? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 26 December , 2016 (redigerade) hej Min gissning är Stora Flatskär. Hälsningar Ove Redigerad 26 December , 2016 av Ove-T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 26 December , 2016 Det stämmer gott! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 26 December , 2016 Hej En ny bild, var? Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 26 December , 2016 Waxholmen, NO udden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 26 December , 2016 Hej Helt rätt, din tur! Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 27 December , 2016 På svaj, var då någonstans? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 27 December , 2016 Hej Min gissning är Hälsö väster om Havstenssund Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 27 December , 2016 Hällsö är korrekt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 27 December , 2016 Hej En ny bild på Gästhamn, var? Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 27 December , 2016 Hej En ny bild på Gästhamn, var? Hälsningar Ove Den tredje Kosterön, Ramsö. Välj hellre bryggan på andra sidan hamnen, om det är lä där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 27 December , 2016 Hej Nej, det är inte Ramsö! Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 27 December , 2016 Jag gissar att bilden är från en annan Hälsö – den väster om Björkö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 27 December , 2016 Hej Helt rätt! Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 27 December , 2016 Kan någon placera dessa sjöbodar på kortet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 28 December , 2016 Ledtråd: En lotsutkik finns i grannskapet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 28 December , 2016 I närheten av Häsrvam ryktas det om arr det finns en lotsutkik (på Dyngön). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 28 December , 2016 Hästvam är det inte och Dyngön är inte heller den åsyftade utkiken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 28 December , 2016 Fel ö alltså, men "Wrong Island". Vrångö? Ja medger det, nu gissar jag vilt. Det är väl dom två lotsutkikarna jag vet om... Och den på Väderöarna också då, fär att helgardera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 28 December , 2016 Nordkoster, Hällsö, Smögen, Käringön, Hättan, Marstrand, Vinga, Brännö, Mönster..... Det finns faktiskt en hel del att välja på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 28 December , 2016 Å så alla öarna i Väderöarkipelagen.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 28 December , 2016 Hoppsan, Väderöarna var visst nämnt.... Fast nu är ju Väderöarna en massa öar så då börjar jag med att gissa på Ramnö... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 28 December , 2016 Ramnö är alldeles korrekt utkik. Och då finns det ju inte så många sjöbodar att välja på. Så här ser det ut när kameran pekar västerut: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 31 December , 2016 Eftersom Smoegen inte lagt in någon gissningsbild smiter jag före i kön. Detta är SSRS Rescue Lars Prytz. Den som vill fuska kan ju kolla på SSRS hemsida var de har sina "enheter" stationerade, men, men... då kan man också få ett annat svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser