Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025
Power650

Ekolodsgivare montering

Rekommendera Poster

Hej!

Köpte mig i somras en Garmin echoMap, nu när jag tar upp båten tänkte jag montera ekolodsgivaren.

Båten är en Triss49HT "Ryds Hajen, 500HT".

Såg att Garmin sålde ett tillbehör för att montera givaren på steglisten, istället för aktermontering.

Är det någon fördel att använda en sådan montering?

https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/handla-tillbehor/givare/step-mount/prod147933.html#gallery-dialog

//Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Köpte mig i somras en Garmin echoMap, nu när jag tar upp båten tänkte jag montera ekolodsgivaren.

Båten är en Triss49HT "Ryds Hajen, 500HT".

Såg att Garmin sålde ett tillbehör för att montera givaren på steglisten, istället för aktermontering.

Är det någon fördel att använda en sådan montering?

https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/handla-tillbehor/givare/step-mount/prod147933.html#gallery-dialog

//Henrik

Ingen som monterat givaren på steglisten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pröva först att bara lägga aktergiv aren löst i v botten....funkade klockrent i min Bayliner.om det funkar ta en tur o se att även gör det vid gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick tips från dom på Björlanda som monterar dessa att med en rejäl kladd sikaflex sätta den på insidan där man önskar ha den. Tips före var att lägga givaren i en påse vatten och koppla in de´n för att hitta bästa signalen,(så man inte sätter den precis på en förstärkning eller dyl) har inte själv hunnit men skall göra...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I mitt fall testade jag med givaren i påse och funkade inte.....limmade fast den enl ovan, se till att trycka fast den genom att trycka o flytta i sidled så ingen liftbubbla ev blir kvar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...