Power650 0 Postad 29 Augusti , 2016 Hej! Köpte mig i somras en Garmin echoMap, nu när jag tar upp båten tänkte jag montera ekolodsgivaren. Båten är en Triss49HT "Ryds Hajen, 500HT". Såg att Garmin sålde ett tillbehör för att montera givaren på steglisten, istället för aktermontering. Är det någon fördel att använda en sådan montering? https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/handla-tillbehor/givare/step-mount/prod147933.html#gallery-dialog //Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Power650 0 Postad 30 Augusti , 2016 Hej! Köpte mig i somras en Garmin echoMap, nu när jag tar upp båten tänkte jag montera ekolodsgivaren. Båten är en Triss49HT "Ryds Hajen, 500HT". Såg att Garmin sålde ett tillbehör för att montera givaren på steglisten, istället för aktermontering. Är det någon fördel att använda en sådan montering? https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/handla-tillbehor/givare/step-mount/prod147933.html#gallery-dialog //Henrik Ingen som monterat givaren på steglisten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 30 Augusti , 2016 Pröva först att bara lägga aktergiv aren löst i v botten....funkade klockrent i min Bayliner.om det funkar ta en tur o se att även gör det vid gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nim26 170 Postad 2 September , 2016 Fick tips från dom på Björlanda som monterar dessa att med en rejäl kladd sikaflex sätta den på insidan där man önskar ha den. Tips före var att lägga givaren i en påse vatten och koppla in de´n för att hitta bästa signalen,(så man inte sätter den precis på en förstärkning eller dyl) har inte själv hunnit men skall göra... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 6 September , 2016 I mitt fall testade jag med givaren i påse och funkade inte.....limmade fast den enl ovan, se till att trycka fast den genom att trycka o flytta i sidled så ingen liftbubbla ev blir kvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser