ChristerN 2 513 Postad 7 Februari , 2017 Ska man hålla på med sånt skitgöra är det bäst att göra på vintern. Luktar mindre då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aftersun 1 Postad 7 Februari , 2017 Svårt som fasiken att komma åt den och framförallt lossa hela paketet. När tanken innehåller vatten till 50 % av volymen så rinner väl allt detta ut så fort jag lossar slangarna misstänker jag? Finns det något finurligt sätt att lösa detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 7 Februari , 2017 Enklaste sättet att tömma en tank är våtdammsugaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 487 Postad 7 Februari , 2017 Om det fortfarande bara är vatten i tanken är det inte hela världen om lite rinner ut. Skruva loss slangen vid pumpen och var beredd med en plugg i lämplig storlek så kommer endast någon liter hinna rinna ut. Det är nästan inget tryck i slangen så i princip kan du säkert få näst intill tätt genom att trycka in en trasa i slangen. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 8 Februari , 2017 Visst kan man släppa ut vattnet i kölsvinet men sen ska det ut därifrån. Du kan prova med våtdammsugaren på utsidan av pumpens överbordventil, det bör gå att suga igenom pumpen annars sitter det någon skit i pumpen. Alternativt sug genom däckstömningen. Har du ingen våtdammsugare så köp en, alla båtägare behöver en förr eller senare. Min kommer från ÖoB och har hållit ett antal år, kostar runt 4-5-hundra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser