tagemage 0 Postad 25 Augusti , 2016 Hej! Har en Eberspächer x2 som fungerar utmärkt (pump,kretskort, termostat relä) utom glödstiftet. Det gamla lade av och jag inledde ett "detektivarbete" med att hitta ett nytt . Efter ca 8 mån "snubblade" jag över ett helt oanvänt som monterades. Gick som en klocka. Efter ca 15-20 användande var det stopp. Min kunskap om diesel var noll varför jag tankade upp med miljödiesel. Resultatet blev igensatt glödstift och jag har ingen bra metod, mekaniskt eller kemiskt, att återställa glödstiftet d v s att få väck den fastbekade skiten så att bränslet går igenom. Har du ngr råd/tips jag kan prova innan den åker på skroten. /frusen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 25 Augusti , 2016 Lägg det i alkaliskt medel. Värm till ca 80 grader om det ej funkar kallt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tagemage 0 Postad 25 Augusti , 2016 Lägg det i alkaliskt medel. Värm till ca 80 grader om det ej funkar kallt. Tackar! Äntligen ett ljus i tunneln. Var köper jag detta medel? /frusen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 25 Augusti , 2016 Vet inte. Vi använder industrivarianter. Något med högt Ph... 14 är det högsta du kan ha. Ev... kan det funka med kaustiksoda och vatten. Får du tag på något "cip-medel" som har 13-14 i Ph... så innehåller dom ofta tensid som hjälper till att få smutsen att lossna. Du skulle ju kunna lägga den i samma diesel förresten, som föroreningarna kommer från. Lika brukar kunna lösa lika. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser