lennart49 0 Postad 17 Augusti , 2016 Vid fullgas eller strax innan fullgas går motorn mycket ojämnt den nästan köver sig,det är inte så vid lägre hastighet,tacksam för tips om orsaken./Lennart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 17 Augusti , 2016 Kan det vara så att varvtalsbegränsningen slår till t.ex pga skitigt oljefilter ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
auxvoice 8 Postad 17 Augusti , 2016 video Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikael_matsson 177 Postad 18 Augusti , 2016 Det är då motorn vill ha mest bränsle. Så det är nära till hands att tänka att något stryper bränsleflödet. Kolla bränslefiltret om det är skitigt. Kolla luftskruven på tanken, att den är öppen och inget som satt igen sig där. Kolla på blåsan på bränsleslangen om den ser ut att suga ihop sig när motorn går dåligt, då stryps bränslet från tanken någonstans så det blir vakum och blåsan sugs ihop. Min erfarenhet av yamaha 2-taktare är att strular de, så har man problem med bränsleslang, bränsleanslutningar eller tank. Oftast billiga eftermarknadsgrejer. Allt annat verkar inte veta hur man går sönder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lennart49 0 Postad 18 Augusti , 2016 Det är då motorn vill ha mest bränsle. Så det är nära till hands att tänka att något stryper bränsleflödet. Kolla bränslefiltret om det är skitigt. Kolla luftskruven på tanken, att den är öppen och inget som satt igen sig där. Kolla på blåsan på bränsleslangen om den ser ut att suga ihop sig när motorn går dåligt, då stryps bränslet från tanken någonstans så det blir vakum och blåsan sugs ihop. Min erfarenhet av yamaha 2-taktare är att strular de, så har man problem med bränsleslang, bränsleanslutningar eller tank. Oftast billiga eftermarknadsgrejer. Allt annat verkar inte veta hur man går sönder Tack för tipset jag skall kolla detta./Lennart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lennart49 0 Postad 18 Augusti , 2016 Tack för tipset jag skall kolla detta./Lennart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser