Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
lennart49

Yamaha30hkr 2-takt

Rekommendera Poster

Vid fullgas eller strax innan fullgas går motorn mycket ojämnt den nästan köver sig,det är inte så vid lägre hastighet,tacksam för tips om orsaken./Lennart

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är då motorn vill ha mest bränsle. Så det är nära till hands att tänka att något stryper bränsleflödet.

Kolla bränslefiltret om det är skitigt.

Kolla luftskruven på tanken, att den är öppen och inget som satt igen sig där.

Kolla på blåsan på bränsleslangen om den ser ut att suga ihop sig när motorn går dåligt, då stryps bränslet från tanken någonstans så det blir vakum och blåsan sugs ihop.

Min erfarenhet av yamaha 2-taktare är att strular de, så har man problem med bränsleslang, bränsleanslutningar eller tank. Oftast billiga eftermarknadsgrejer.

Allt annat verkar inte veta hur man går sönder :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är då motorn vill ha mest bränsle. Så det är nära till hands att tänka att något stryper bränsleflödet.

Kolla bränslefiltret om det är skitigt.

Kolla luftskruven på tanken, att den är öppen och inget som satt igen sig där.

Kolla på blåsan på bränsleslangen om den ser ut att suga ihop sig när motorn går dåligt, då stryps bränslet från tanken någonstans så det blir vakum och blåsan sugs ihop.

Min erfarenhet av yamaha 2-taktare är att strular de, så har man problem med bränsleslang, bränsleanslutningar eller tank. Oftast billiga eftermarknadsgrejer.

Allt annat verkar inte veta hur man går sönder :)

Tack för tipset jag skall kolla detta./Lennart

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...