Hultberg 0 Postad 16 Augusti , 2016 Hej! Jag skulle byta impeller på min nyinförskaffade båt och tog isär drevet. Men när jag släppte ner den så kom det ner mer grejer än jag hade räknat med... Så nu undrar jag om någon kan hjälpa mig att lokalisera denn del. Mvh Hultberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 16 Augusti , 2016 Det är avgasklaffar som sitter längst upp i bockhorn (V6/V8) eller avgasrör (rak 4). De finns där för att förhindra att vatten sköljs in bakvägen genom avgasröret in i motorn i extrema situationer. Typ motorstopp samtidigt som en våg slår in mot aktern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hultberg 0 Postad 16 Augusti , 2016 Tack för ett snabbt svar :-) jag har provat att titta på sprängskissar, men ej hittat denna del. Ska den vara i två delar eller en? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 16 Augusti , 2016 Man kan köra åratal utan dem utan några konsekvenser men det kan också bli katastrof... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 16 Augusti , 2016 Vad har du för motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 16 Augusti , 2016 Bildgoogla på "water shutter mercruiser" så får du se hur de ser ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hultberg 0 Postad 16 Augusti , 2016 Ok. Jag har en mercruiser 3.0 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 16 Augusti , 2016 Då sitter den högst upp i nedre delen av avgasröret i form av en tvådelad klaff med en axel i mitten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser