Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
Gäst Mattias Jonsson

Väggbeklädnad i ruff

Rekommendera Poster

Gäst Mattias Jonsson

Hej Jag har fått tipset att använda våtrums tapetklister vid motage av min nya väggbeklädnad. Tror ni att detta fungerar eller ska man köra med kontaktlim istället? (Har inte jämfört priserna men jag antar att kontaktlimmet är dyrare.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla i en färghandel. Fråga efter vattenbaserat lim. Vanligt kontaktlim kommer lösa upp skummgummit i vinylen. /Hans

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hans W Karlsson

Hej Det går utmärkt att använda, som jag gjort, Cascoflex-Golv/vägglim. Kontaktlim är inte att rekomendera, farliga ångor och man vet inte hur det reagerar med väggmaterialet. Lycka till Hasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En namne på forumet ser jag. Mvh: Hans J Karlsson :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag körde cascoflex jag oxå. Kolla bilder på min hemsida så ser du resultatet. Funkar perfekt om man låter det torka en liten stund innan man sätter upp det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Christer

Vad har ni för väggbeklädnad?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk på att  materialet bör ha  en temp av 16-19 grader när du gör jobbet oxå, och det bör vara så i några dagar. En del material tål kontaktlim, men det är inget kul o göra ett sånt jobb nere i en ruff...cascoflex golv&vägglim duger gott och du kan ändra under arbetes gång om det kommer snett vilket inte går med kontaktlim. Vänta ut limmet bara så det blir häft i det, tar inte lång tid, det beror ju på om underlaget är sugande eller inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

använd kontaktlim det har jag gjort i 2 båtar funkar kanon men ej på galon det smälter att man får en härlig resa efter ett tag när man legat längst fram där det är som trängst och sämst ventilation,man upplever att allt man gjort blivit f.n så bra sen efter en nypa luft så ser det iallafall hyfsat ut!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...