Frippe 0 Postad 11 Augusti , 2016 Är det någon som vet om en ca 10 år gammal VP 8.1 GXi går att analysera med ett diagnosinstrument och om så vilken info får man isf ut? Jag har problem med att komma upp i maxvarv som ska vara runt 4400-4600. Den når Max 4200 en kort stund men går sen ner på 4000 varv utan att jag rör gasen. Vidare undrar jag om VP enklaste EVC färddator går att ansluta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tollaren 6 Postad 12 Augusti , 2016 Hej Frippe! Jag har en VP 5,7 Gxi-FF från 2004. Där är det Mefi 4 som styr (se foto). Vet inte vad du har men gå in på Rinda Tools hemsida så kan du se det. Jag skaffade ett scantool från Rinda (se foto) för att kolla mina värden/felkoder. Man kan avläsa alla möjliga värden som tex temperaturer på vatten och luft, varvtal, hur länge motorn varvat vid olika varvtal. mm mm. Ett enkel och bra instrument som kan fungera vid felsökning men det måste ses som ett hjälpmedel. Även om du får en felkod på något så kan det vara en konsekvens av något annat fel. Lycka till och håll oss uppdaterade! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Frippe 0 Postad 13 Augusti , 2016 Tack för ditt svar. Jag tror jag börjar med att ta hjälp av Båtelektrikern eftersom jag inte tror jag är kapabel att tolka svaren i en scantool. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser