Fasttrac 0 Postad 10 Augusti , 2016 Har nu helt slut på idéer! Har en VP 4.3gl -99,185tim i bra skick, Den gick efter test körning 20 min,efter grund service,nästa gång svårstartad och går inte på alla cylindrar och det vandrar till olika cylindrar.jag har bytt det mest,så nu är jag vill belöna den som kommer med lösning. Det som är gjort, Fullständig service. Olja Stift Alla filter Spole (hallgivare) Rotor Tänd modul Fördelare Tänd Kablar Tänd Spole Förgassrenoverad PS/ gjort på marina, Generator test Nytt bränsle, Kontroll bränsle på fyllning loftsäng backventil pump, Komp,prov, PS/gjort på marina Jag har en trasig varvräknare kan det på verka tändningen? Hoppas på att det finns kunskap på forumet som kan lösa detta, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 10 Augusti , 2016 Har du provat annat startbatteri? Jag har under åren råkat ut för att bilar med dåligt batteri påvisat helt galna problem. Audi A6 som hade en tomgång som vandrade mellan 1500 och 2000 rpm. Byte av batteri och allt fungerade. BMW 740 (v8) hackade under acceleration. Byte av batteri löste saken. Senast, en Volvo XC 70 gick som en påse nötter på tomgång. Än en gång nergånget batteri. Elektronisk insprutning/tändning är känsliga grejer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 10 Augusti , 2016 Eftersom varvräknaren är kopplad på minussidan av tändspolen, skulle den ju kunna påverka tändningen om det är någon form av kortslutning i den. Om du kopplar bort den, har du ju eliminerat den möjligheten. Är det samma symtom nu, som när problemet började? Är tändläget justerat med tändmodulen i justeringsläge, alltså med det verktyget som kopplas till modulen vid justering? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fasttrac 0 Postad 10 Augusti , 2016 Jag monterade skiljerrelä och ett nytt batteri från biltema,undrar om det är något knas?tror jag återställer som det var i test turen jag kopplar bort varvräknare.tändläget är inte kollat efteråt,Återkommer med resultat,Tusen tack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 10 Augusti , 2016 Hur ser stiften ut? Har du kollat så den inte tar tjuvluft, insug, förgasarfotpackning. Kolla med startgas. Sedan mitt standardsvar, hur mår avgasdelarna? 17 år och om dessa inte är bytta så kan det komma in vatten bakvägen om det finns rostporer eller dåliga tätplan. Men lättast är ju att koppla ur varvräknaren för att eliminera den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fasttrac 0 Postad 16 Augusti , 2016 Nu är problemet löst. tack för alla tipsen.jag fick hjälp med att ställa tändningen vid tändmoduls bytet av marinan men i dag ville jag vara med.för att kolla tändningen en ytligare gång då han monterade timing adapter innan motorn var igång.klart som fan att motorn inte gick. nästa gång ska jag göra och köpa tändnings lamp skiten själv detta fick jag för att jag skulle vara duktig och byta så mycket fel källor som möjligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser