saltpeter 11 Postad 1 Augusti , 2016 Kort summering av sommarens erfarenheter. Har nyligen skaffat tre (mobiloperatör 3) abbonnemang. Hade en känsla av att jag borde satsat på Telia och har fått det bekräftat. I samtliga hamnar, Stockholm, Gotland, Gotska sandön, Rassa vikar hade min fru med teliaabbonemang toppenmottagning, 4g vi kunde kolla nyheter och streamde filmer på ipad. Mitt tre abbonemang hade i princip noll mottagning, ibland gick det att skicka sms ibland inte. kompisar med telenor hade oxå bättre mottagning jämfört med tre generellt sätt. Nästa sommar blir det telia. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 11 Augusti , 2016 Jag har Tele2, och jämfört med de bekanta som har 3 är Tele2 underbart. Många som har problem med 3, så det är nåt jag aldrig kommer satsa på. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
schackmatt 1 Postad 18 Augusti , 2016 Har testat Net1 som har den enda fördelen att deras täckning skall vara fantastisk. Katastrofalt dåligt resultat med 500-1500Kbit som bästa hastighet och deras support bekräftade att det inte blir bättre. då deras nät ej har speciellt hög kapacitet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 18 Augusti , 2016 Har Bredbandsbolagets mobilt bredband 4G och Telenor 3G i telefonen. Bredbandet har fungerat utmärkt, även där telefonen inte vill. Frun har Telia, och ibland fungerar det inte och då fungerar Telenortelefonen och tvärtom. Vi behåller det så och i synnerhet utomlands är det fördel eftersom man då har ett antal olika operatörer att välja mellan, vissa för Telia och andra för Telenor. En orsak att jag har Bredbandsbolaget/Telenor är deras support som jag har upplevt åtskilligt bättre än Telis. Vad sägs t.ex. om att när min router gav upp och jag ringde Bredb:s support svarade killen "Vi har inga just nu men du kan få min om du kommer hit". Som tur var bara 15 min bort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
breckan 19 Postad 18 Augusti , 2016 Nog för att seglare också "behöver" bredband i skärgården, men ska inte denna tråd vara i annan del av forumet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flippy 1 Postad 19 Augusti , 2016 Vi har flera mobiler med abonnemang i familjen och alla är Comviq. Mottagningen när vi är ute men båten är acceptabel. I en iPad (med 4G) skaffade vi ett Tele2-abonnemang och det fungerar utmärkt utmed västkusten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 20 Augusti , 2016 Comviq: "Vi delar nät med Tele2, Telenor och Telia" Men det gäller nog inte telefonin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 20 Augusti , 2016 Har testat Net1 som har den enda fördelen att deras täckning skall vara fantastisk. Katastrofalt dåligt resultat med 500-1500Kbit som bästa hastighet och deras support bekräftade att det inte blir bättre. då deras nät ej har speciellt hög kapacitet. Mycket märkligt- har också Net1 och jag har sällan under 15 Mbit med deras nya 4G modem. Dock viktigt att ha en extern antenn- har Net 1´s egen båtantenn. //Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Azguz 105 Postad 21 Augusti , 2016 Har haft 3 sen de kom och aldrig haft problem. Körde 3 mobilt kontant i år och jag hade täckning nog för att streama netflix på de ställen jag var i skärgården(sthlm) iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser