johzac 2 Postad 1 Augusti , 2016 Hej, Brukar oftast lyckas reda ut saker i det elektriska men med ny båt och "konstigt" fel står jag utan ingång till felsökningen. I min "nya" båt sitter en välmående MD11C (nekaniskt har jag tittat till den och den trivs). Det finns dock ett problem. Varvräknaren fungerar utmärkt vid varvtal över ~1000rpm. På tomgång faller dock nålen till botten. Motorn går utmärkt på tomgång så jag skulle gissa på 700-800rmp men det vore ändå trevligt att sedet på mätaren. Något känt problem eller kloka tankar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 2 Augusti , 2016 Kolla kabeln mellan räknaren och generatorn. Skulle gissa på att Du har en löskabelsko Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 980 Postad 2 Augusti , 2016 Lös kabelsko möjligen men inte på generatorn om det är original varvräknaren då den drivs av en speciell givare. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rackarhulda 8 Postad 3 Augusti , 2016 Jag skulle satsa på givar fel , mät upp den placeringen ser du här . http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7742230-30-15140.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser