Silverfox 2 Postad 30 Juli , 2016 Hej! Har ett bravo 3 med digitalt smartcraftinstrument samt analog mätare för trimläget. Ibland visas korrekt trimläge och ibland står den på noll eller pendlar fram och tillbaka mellan dessa. Verkar ju inte vara fel på mätarna utan gissar på trimsensorn eller nåt jordfel. Det verkar funka bättre när motorn inte är igång men sämre när man kör och kanske det kan vara glapp någonstans. Någon som haft liknande problem med detta? mvh / Håkan Någon som haft liknande fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SanderZ 0 Postad 31 Juli , 2016 Hej! Jag har ägt en Bella 512 nu i ett år med en 75Hk Optimax. Mätaren har visat väldigt hoppiga värden och ibland sega förändringar. Jag tog loss trimsensorn och vred på den manuellt och mätaren visade inte något linjärt mönster. Sensorn såg lite sprucken och svullen ut. Tror även det kom lite vatten när jag vände runt den. Klippte av kabeln för att kunna mäta upp den. Ohm värdena kändes väldig oregelbundna så en ny är beställd. Hoppas på detta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Shas 6 Postad 2 Augusti , 2016 Om !!!! Blir höstens problem... verkar även vara så att min modell ska föregla tilten så att man inte kan hissa upp drevet för högt.Som läget är nu har jag dina symtom plus att drevet med enkelhet kan lyfta badbryggan ;-) Har som tur är även en elektronisk indikator men jag brukar alltid trimma ner drevet fullt innan start misstänker att det inte är speciellt hälsosamt att lägga i växeln i allt för högt upptrimmat läge... Mvh // Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Silverfox 2 Postad 2 Augusti , 2016 Om !!!! Blir höstens problem... verkar även vara så att min modell ska föregla tilten så att man inte kan hissa upp drevet för högt. Som läget är nu har jag dina symtom plus att drevet med enkelhet kan lyfta badbryggan ;-) Har som tur är även en elektronisk indikator men jag brukar alltid trimma ner drevet fullt innan start misstänker att det inte är speciellt hälsosamt att lägga i växeln i allt för högt upptrimmat läge... Mvh // Stefan Japp det får bli felsökning i höst! kanske kommit in vatten i sensorhuset eller så är det väl nåt krångligare som det brukar men.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser