3617 0 Postad 29 Juli , 2016 Är ev på gång att köpa en beg Honda BF 115 från 2007. Försöker hitta problem och eller nackdelar med denna motor men hittar ingenting speciellt. Är den så bra eller söker jag på fel ställe? Synpunkter tack. /Bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RillE 3 Postad 4 September , 2016 Lite sent kanske men jag har en 130hp -99 som jag är sjukt nöjd med enda eventuella nakdelen är väl att den är lite tyngre än konkurrenterna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaptengrus 0 Postad 5 September , 2016 Hej, Honda tillverkar extremt bra motorer. Den du kollat på har elektronisk insprutning och jag har också sökt och kunde inte hitta några problem med varken mekaniken eller med korrosion. Har själv BF150 -16 och har haft BF100 -15 det man kan säga är att cylindervolymen på 115-150hk gör en hel del, motorn blir lugnare i karaktären mot för BF100. Däremot blir vikten lite högre. Generellt använder tillverkarna samma block med olika effektuttag. Om en annan motor är lättare beror det ibland på att den andra motorn har det största effekt-uttaget på den volymen. BF115 BF135 och BF150 har i princip samma vikt, det du kan se som positivt är att om man inte tar ut så mycket effekt kanske det håller längre. Nackdelen kan vara vikten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser