-PLM- 84 Postad 28 Juli , 2016 Mitt smartcraftsystem strular emellanåt. Ibland dyker meddelandet "Engine databus error" upp. Då alla mina instrument är kopplade genom Smart Craft systemet så får jag inte någon information varken genom det digitala fönstret eller genom mätarna. Om jag stänger av och knackar på instrumentet fungerar det ofta efteråt, men inte alltid. Nu har även varningslarmet ibland börjat tjuta, utan att något felmeddelande visas. Alla motorvärden ser dock bra ut inklusive flödet på kylvatten. Det har lagt av om jag ger på gas upp i plan, men så fort jag går ner till lågfart börjar det tjuta igen. Har googlat lite och hittar spridd information på amerikanska sidor, men inget konkret. Är det någon som vet vad tusan jag ska göra??? Det är installerat på en Mercruiser 350 Mag MPI -04 med Bravo 3 drev. Jag vet inte om det spelar in, men drevindikatorn verkar ha gett upp, den visar mest att drevet är i trailerläge och det borde väl ge varningssignal tycker jag, men har inte gjort det tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-PLM- 84 Postad 28 Juli , 2016 Kopplade ur larmet idag. Då kom det upp en varning för det... vad kan det vara som gör att larmet går? Inga felmeddelanden och enligt manualen ska den inte larma om drevet står högt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Turboforever 0 Postad 29 Juli , 2016 Hej! Hade liknande problem med en tidigare båt. Då visade det sig att det glappade i ett motstånd som är monterat i smartcraft kablen mellan motorn och instrumenten. Om det är det felet, så finns det en instruktion på de amerikanska sidorna hur man mäter sig fram. Kabeln är dyr. Men jag skar upp kabeln där motståndet sitter och lödde dit ett nytt. Kostade 5kr... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser