Figo 31 Postad 22 Augusti , 2016 Här är en firma som tagit fram ett paket till överkomlig peng. Jonas som äger o driver firman är enormt duktig och noggrann. http://www.jrmt.se/foretaget.htm Jag har en sådan motor (5,7:a )sen 2 år tillbaka och är supernöjd. Återanvända fungerande kringutrustning från min gamla spis såsom nya limpor, vattenpump etc. Ovärderlig support efter installationen för att finjustera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loffe 1 Postad 22 Augusti , 2016 Ja Jonas, som Gelis länkade till, är svår att slå på fingrarna när det gäller motorer. Kolla med honom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 22 Augusti , 2016 Jag slökollade häromdagen på värdens mest förutsägbara film. Alla vet hur det slutar på Nordatlanten. Den utspelar sig under en jungfruresa 1912. Kontentan är väl att man aldrig skall klaga på personalen i baren och beställa in drinkar med extra mycket is! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RBack 92 Postad 22 Augusti , 2016 Jag slökollade häromdagen på värdens mest förutsägbara film. Alla vet hur det slutar på Nordatlanten. Den utspelar sig under en jungfruresa 1912. Kontentan är väl att man aldrig skall klaga på personalen i baren och beställa in drinkar med extra mycket is! Fick de vatten i oljetråget? ... frågar en som tidigare idag fick telefonsamtal från lokala traktorservice med budskapet att min Super Major-motor (Parsons Pike Marine) nu är klar. efter närapå totalrenovering. Jag är samtidigt tacksam att min båt har just en sådan motor. Billiga reservdelar och enkel teknik. I morgon ska den lyftas tillbaka ner i båten som fortfarande ligger vid bryggan och väntar ivrigt på härliga höststormar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 22 Augusti , 2016 Du bör ha en god möjlighet att få ekonomisk kompensation av säljaren eller rätt att häva köpet. Köplagen gäller. Antagligen står det i kontraktet "befintligt skick" men båten ska ända ha de egenskaper en båt förväntas ha i förhållande till priset (§19). Prata med en advokat innan du gör något annat, det kostar en slant men det lönar sig! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
theboat 4 Postad 25 Augusti , 2016 Tjena, Din motor behöver inte vara slutkörd, jag har haft exakt samma problem med komp och värmebildning. En motor som har gått varm behöver inte bytas ut utan går att repareras till en billig peng om man kan skruva själv. Det behöver inte ens vara fel på motorn bara för att du saknar komp i en eller flera cylindrar utan det kan vara så enkelt att det är topplockspackningen som är slut. I värsta fall kan även topparna ha tagit stryk av värmen och blivit skeva men det går att skicka iväg de på planing och det är betydligt billigare att reparera bägge topparna än att köpa ett nytt. Mercruisern är en otroligt lättmeckad motor speciellt om du nu har förgasare istället för insprut och det finns väldigt bra verkstadsmanualer som du tom kan ladda ner från nätet gratis. Hade jag varit du så skulle jag forska lite kring detta, om du nu ändå ska köpa en ny motor så kan du lika gärna skruva isär motorn fram till kolvarna och kolla hur den egentligen mår. För mig kostade det 8k för att renovera topparna och en hel packningssats (toppar, ventillock, limpor/knän osv) och nu går motorn "PEPPAR PEPPAR" bättre än någonsin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser