Jaspe 1 Postad 27 Juli , 2016 Undrar om det finns någon anledning att inte välja 33mm Handy Duck? Har även läst andra trådar angående Handy Duck VS bojkrok konstaterar att synpunkterna är delade men att Handy Duck inte är något dåligt val? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 27 Juli , 2016 Nej, ser ingen anledning.. Den större är mer allround... Är mycket nöjd med mina.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 291 Postad 27 Juli , 2016 Den större kan i vissa lägen ha svårare att släppa om det är trång då det finns en hake på delen som öppnar sig. Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mambo 75 Postad 28 Juli , 2016 Min åsikt om Handy duck: Den fungerar bra vid demo på båtmässor mm. och allt låter bra i teorin. Men i praktiken då det är bråttom, båten rör sig/gungar och bojen också gungar, så är det inte lika självklart att man lyckas träffa bojen. Min Handy duck hamnade i båtens bra-att-ha-låda och istället använder jag en rostfri bojkrok med pistolgrepp/handtag som fungerar bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 28 Juli , 2016 Ducken funkar klockrent. Har använt både i stilla och hög sjö... köpte en vid mitt första och hittils ända besök på båtmässa. Haren metallbojkrok åxå i den här båten... har tänkt testa den vid tillfälle men den ligger i stuven... därför har jag ingenr eferens egentligen. Visste inte att ducken finns i fler storlekar och vet ej vad min har.. Fett bra pryl iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 28 Juli , 2016 *enda... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser