Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
Gäst xander

Tv antenn

Rekommendera Poster

Gäst xander

Var kan jag få tag på en bra tv antenn till min motorbåt, inte för stor, gärna billig. Jag vill ej sätta fast den bara kunna ta fram den då jag behöver den. Mvh Xander

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Då skulle en sån här kanske fungera. Jag har en själv till min båt. Kan närmast liknas vid en plastmapp som man viker ut och ansluter kabeln till. Den är dessutom försedd med en antennförstärkare, och kan hängas upp på väggen. Endast 5 mm tjock. http://www.oneforall-int.com/english/products/soundvision/sv-9210.htm Eller den här. http://www.oneforall-int.com/english/products/soundvision/sv-9350.htm /Wille

post-1958-1394234383,4096_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

Tack Wille! Jag skall åka till siba eller någon av de andra firmorna som deras hemsida visar skall ha dessa antenner. För på respektive hemsida hittar jag inte dessa två antenner som du visat mig men dom kanske inte visar allt dom har på nätet, det var bara på sibas sida som jag hittade antenner, på de andra hittade jag inga alls. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De som har byggplast sortiment har en billig antenn, har köpt en sån själv. Du kan alltid sätta ett snabbfäste på båten och en däckskontakt till kabeln så kan du ta bort antennen när du vill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är priset på en sådan antenn enligt ovan som fanns att köpa i Göteborg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Om jag minns rätt så kostade den strax över 400:- /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

Hej Wille och alla andra! Jag har elkontakter i och utanför båten :-D. Det var ett bra pris tror att jag kollar mina kontakter. Mabe542:s ide var också bra, bäst att kolla båda. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

Skall man satsa på en som klarar både analoga och digitala med tanke på framtiden? Hemma har jag paranbol. Men kaske skall satsa på boxer istället för att kunna flytta med sig till båten? Vad säjer ni. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Den antenn som jag skickade bild på kan ta emot digitala signaler enligt informationen på förpackningen. Komplettera med en Boxer så kan du se kasta loss :-) /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Angående boxer. Låter trevligt att ta med ut i båten. Kör du med landström, eller har du omvandlare från 12 till 230? /Hans

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

Det får nog bli en sådan antenn Wille och den nokians boxer verkar var mycket liten och smidig. Jag kommer nog att se kasta loss även i båten. Tackar för alla svar. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

När ändå tråden är öppen så kan jag fråga er om två andra grejer. Tanten vill gärna ha en 220 volt dammsugare och jag en inverter. Hon kan få en dammsugare bara den är minimal. Vilken storlek skall jag satsa på gällande inverten? Var kan hitta dessa saker? Vad kostar dom? (Inverten behöver jag inte ha för dammsugaren den får gå på landström.) Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

Den ser ut att vara fin, liten och billig. PERFEKT. Hoppas den suger bra. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ohoj! Farsan köpte en Humax 17 platt TV med inbyggd Boxer dekoder i. Kostar lite mer än bara boxen lös, men då slipper man en extra pryl som ligger och skräpar. Gick löst på 7.500 kr. Finns med på Boxers hemsida över godkända mottagare. Går på 12V.

post-9130-1394234384,9777_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

Nu har tanten fått sin dammsugare och jag en boxer så nu kan vi se kasta loss på torsdagarna. Eller jag se och hon dammsuga. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...