hellride 0 Postad 24 Juli , 2016 Hallojs! När jag var barn hade farsan en Ryds Sälö med en Yamaha hängandes i aktern. Hade mycket roligt med den den tills motorn stals och farsan sålde båten. I vuxen ålder har jag sökt med ljus o lykte efter info om den. Nu, idag, har jag äntligen funnit vad jag sökte. Det jag funderar över är motorn. Farsan hade styrpulpet sin båt och skulle då, enligt infobladet, haft max 45hk. Men, jag är 300% säker att farsan hade en Yamaha 55hk på båten. Skulle det ha funkat med en 55hk istället för en 45hk? Kan tillägga att jag är novis på båtar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 25 Juli , 2016 Känner ej till båten men förmodligen ja. Känner ej dej ts, så det ger ingen fingrvisning. Jag har bekanta som jag litar 300% på om dom säger "nästan säker" sen behöver jag dubbelkolla vissa som säger "100%" Därför är dona 300% åxå en "gissning" men stämmer den så har du ju svaret där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 25 Juli , 2016 Ja visst hade det funkat med en 55hk på den. Låter visserligen lite mycket med den motorn på en båt som är 440 cm och väger 200kg. Er båt gick säkerligen riktigt bra så jag förstår att du hade roligt med den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellride 0 Postad 25 Juli , 2016 Tack för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser