Papelione 2 Postad 24 Juli , 2016 Hej Jag är sugen på en nimbus 22 DC, och skulle gärna vilja läsa in mig på den modellen och tillhörande motorer. Men hittar inte så mycket när jag leter i detta forum och på nättet. Finns det böcker, eller klubbforum där man kan gräva ner sig ordentligt? Mvh Christian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 24 Juli , 2016 Nimbus 22 är en Coronet 21 i skrovet då Nimbus köpte formarna när Coronet gick i konkurs. Så sjöegenskaperna är likvärdiga med Coronet. Skrovet har 24° V-botten vilket gör att det blir tungdrivet, med andra ord så krävs det en rejäl maskin för att båten ska komma till sin rätta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Papelione 2 Postad 25 Juli , 2016 Nimbus 22 är en Coronet 21 i skrovet då Nimbus köpte formarna när Coronet gick i konkurs. Så sjöegenskaperna är likvärdiga med Coronet. Skrovet har 24° V-botten vilket gör att det blir tungdrivet, med andra ord så krävs det en rejäl maskin för att båten ska komma till sin rätta. Hej Ok, men vad tror du om tips till vart jag läsar in mig ? /Christian 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 26 Juli , 2016 Prova och sök på Nimbus 21 DC vilken är samma båt förutom badbryggan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgadler 0 Postad 26 Juli , 2016 Vad gäller Youtube-klipp o foruminlägg, finns det mycket mer om Coronet 21 än Nimbus 21/22. Skrovets överdel o inredning är annorlunda, men gång i sjö, motoralternativ etc är ju lika. Börja hos Coronetklubben, verkar vara väldigt aktiv. Många sköter o uppgraderar sina Coronets, o får då ofta liknande motoralternativ som Nimbus 21/22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Papelione 2 Postad 26 Juli , 2016 ok tack ska göra det. :=) /C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser