morski 0 Postad 24 Juli , 2016 Tjena! Min tvåtaktare 2.3hk från 1996 går plötligt ej att gas på, motor fungerar bara i tomgång. Jag körde oftast med halv-gas då det rycker till om jag gasar ännu mer. Nu kan jag inte gasa alls, den kvävs och stannar. Kan startas lätt efter stopp men går ej att gasa igen ändå. Har inte provat den igen efter att den har blivit kall, ska kolla i tunnan....kylvatten ran ut normalt i alla fall från motor. Vet ej vilka mänger vatten det ska bli. Den pinkar. Tror mest på problem med bränslet, luft på locket kommer in i tanken utan problem. Om jag öppnar locket till motor så är det bara liten förgasare jag ser och några små slangar...är nybörjare i sammanhanget. Tips? TACK Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 24 Juli , 2016 Skruva ur tändstiftet och kolla hur det ser ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 24 Juli , 2016 Okej... händer absolut ingenting när du gasar, eller händer väldigt lite..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
morski 0 Postad 24 Juli , 2016 Okej... händer absolut ingenting när du gasar, eller händer väldigt lite..? Den hostar lite och sedan stannar motor...om jag släpper gasen i tid då jobbar motor vidare i tomgång. Ska kolla tändstift imorgon kanske. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fjelie 25 Postad 24 Juli , 2016 Det är inte så enkelt som att du har avlagringar i förgasaren? Liknar mina problem med motorsågen när den har stått länge. För mig brukar det lösa sig efter en stund med den miljövänliga bensinen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 24 Juli , 2016 (redigerade) Dålig / gammal bensin? Redigerad 24 Juli , 2016 av petter_b Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
morski 0 Postad 24 Juli , 2016 Det är inte så enkelt som att du har avlagringar i förgasaren? Liknar mina problem med motorsågen när den har stått länge. För mig brukar det lösa sig efter en stund med den miljövänliga bensinen. Ska köra lite k-sprit kanske, bränslet är en månad gammal. Det är väl inte illa? Vet inte heller om mer eller mindre 2-takt olja påverkat motor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
morski 0 Postad 26 Juli , 2016 Jag har konstaterat att 2-takts olja som jag körde med i ca.6 timmar är inte för utombordare utan till "landsmaskiner"...vad det nu är för skillnad. Det blir sprit för förgasaren och ny blandning av 2t-olja och bensin så får jag prova det går att gasa på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
morski 0 Postad 29 Juli , 2016 Körde en timme idag och från starten gick det inte att gasa, kvävning. Efter en minut gick det bra att gasa. Fattar noll men det gör inget medan motor gör sitt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser